Kan katter banta?

B

**BORTTAGEN**

sig själva? Jag har en katt som när han får kattmat ur burk eller som t.ex. Här om dagen fick han smaka grädde eftersom vi hade vispat, men då skrapar han på marken och går därifrån. Vad betyder det? Nu på vintern är han inne ganska mycket eftersom det är dåligt väder ibland och han vill inte gå ut om det är för kallt, annars brukar han vara ute och bara komma in och äta alternativt sova, kan han ha kommit i någon dvala?
 
Han krafsar för att gräva ner maten och spara till senare. :) Min katt gör det HELA TIDEN, och kan ha riktiga krafsritualer efter att han ätit. :rofl:
 
Det kan också betyda att han inte tycker om maten. Dålig mat ska enligt katten grävas ner!

Har aldrig hört talas om att katter kan banta sig själva, tvärtom brukar ju många lätt bli överviktiga.
 
Katter kan svälta sig själva. Det finns vissa kräsna katter som bara äter sådant de tycker om, eller inte alls.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
920
Senast: Bison
·
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
967
Senast: MJLee
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
853
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 263
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp