Kan lärare ändra betyg?

kryptisk

Trådstartare
Kan lärare ändra ens betyg (till det sämre) efter avslutad kurs?
Fick MVG i engelska i fjol utan att ha lämnat in ett arbete, idag frågade läraren efter det... :crazy: Kan hon ändra mitt betyg? :eek: :mad:
Har inte så mycket tid över att göra en 1500ords essay faktiskt :smirk:
 
Det kan nog hända. Min So-lärare sade (pratade inte om
ngn speciell) att han fått ändra slutbetyget hos några nior
ibland. Fattade som om han bara behövt ändrat någon enstaka
betyg någon gång, då till ett mer positivt betyg. Han påstod
att de måste kunna gå in och rätta till betygen "i fall de
inte stämmer", kan ju ha blivit fel på ngt sätt. Fast jag
fattade bara som om han endast höjt betygen, och aldrig att
det hade blivit fel så att han hade behövt sänka någons betyg.

Men som jag förstod det så kan lärarna i af ändra niornas
slutbetyg, så det lär ju va möjligt även på gymnasiet. De
borde ju både kunna sänkas resp. höjas, om jag fattade det
hela rätt.
 
Kursen ÄR avslutad i den bemärkelsen att den inte finns med på schemat, och läraren har dessutom satt ett betyg. Tycker det verkar underligt att hon kommer ett år efteråt och frågar efter ett arbete, när hon ändå gett mig ett MVG :confused:
Jag är ju nöjd såhär :D :angel:
 
låter märkligt... kursen är ju avslutad... då skulle ju läraren sagt det redan då, precis i slutet av kursen, typ sista lektionen att h*n måste ha in arbetet annars blir det inget MVG.... inte komma ett helt år efter....
 
jag har några kurser jag inte är klar med å dom avslutades i 1an, de är ett ig i betyget tills jag gjort resterna då ändrar läraren.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 679
Senast: co-SMAD4
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 627
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 105
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp