Kan man äta pelargoner?

Favoritväxten! (nåja, men på verandan i alla fall)

Tydligen kan man käka de små liven. Som krydda och dekoration tycker nätet.

Jag har hört att de går att äta så jag googlade lite
Vissa ska tydligen gå att äta.
Men enligt gammal folktro så finns det en pelargon som använts för att framkalla missfall samt att man kan bli sjuk och få kräkningar enligt samma folktro. ;)

original.jpg

Hyacinttårta

Nej, jag önskar en tramsfri, saklig tråd med enbart svar på frågan.
Att skriva så, är inte det ungefär lika motsägelsefullt som att skriva "jag är inte rasist, men.." :D

On topic, pelargoner är släktet geranium, det finns massor av arter och sorter. Att säga att de är ofarliga är lite vanskligt, för det finns så många olika. Men vanliga zonalpelargoner är inte giftiga. Och jag skulle tro att blommorna är ätbara oavsett art. Vanliga nävor, också geranium, är inte heller giftiga.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag försöker hjälpa min släkting att skriva ett juridiskt giltigt testamente. Ja, jag vet att det enklaste och bästa är att gå till en...
Svar
3
· Visningar
440
Senast: Rosett
·
Mat Sannolikt fel prefix men hittar inget passande. Jag undrar om det är möjligt att som privatperson donera livsmedel till någon...
Svar
14
· Visningar
633
Senast: NilHe
·
Mat Jag är nu i en relation där mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det är inte nytt för mig att vara i denna... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 481
Senast: Freazer
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
377
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka