Kan man äta pelargoner?

Jag håller med. De luktar gräsligt illa. Mamma har massor av pelargoner - alltså trettio-fyrtio stycken skulle jag tro - i sommarstugan, som under sommarhalvåret står utomhus och det är ju okej om man inte sitter bredvid eller råkar TA i dem... men sedan mot hösten ska de in i källaren så man knappt kan gå förbi trappan och sedan på vintern in i huset... alltså fy fasen. Uäck!
Eller hur! Det är en fasa att behöva passera så nära att doften fastnar på en :(

Titta här:

"Gömfröväxter, gömfröiga växter eller blomväxter(Angiospermae eller Anthophyta), är växter som karaktäriseras av att de sätter frö inneslutna i en frukt(till skillnad från nakenfröiga växter). Med sina cirka 300 000 arter omfattar de mer än 99 procent av alla växter."

Typ äpplen alltså. Du har massa Angiospermer i trädgården skulle jag gissa.
*delar på facebook*

Nu har jag gjort pelargonkaka, fast enligt ett annat recept :p Det blev grymt bra! Fast vet inte om det smakar så mycket pelargon just utan mer citrus som också skulle vara i receptet :p

Fast det måste väl ändå vara rejält med pelargoner i, och smaka pelargon annars vore det ju som att göra en kaka smaksatt med tvål men ha i så lite tvål att det inte smakar tvål ändå!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag försöker hjälpa min släkting att skriva ett juridiskt giltigt testamente. Ja, jag vet att det enklaste och bästa är att gå till en...
Svar
3
· Visningar
431
Senast: Rosett
·
Mat Sannolikt fel prefix men hittar inget passande. Jag undrar om det är möjligt att som privatperson donera livsmedel till någon...
Svar
14
· Visningar
633
Senast: NilHe
·
Mat Jag är nu i en relation där mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det är inte nytt för mig att vara i denna... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 470
Senast: Freazer
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
376
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka