Kan man få remiss av sjukvårdsupplysningen?

FrDrake

Trådstartare
Jag står i kö för att chatta med sjukvårdsupplysningen, men frågar så länge.

Jag behöver en remiss till öron-, näsa-, halsmottagningen då jag plötsligt hör jättedåligt på ena örat. Ringde till dem då det står att det inte behövs remiss, men det var tydligen fel. Egenremiss skulle man kunna skicka men hittar inte det på 1177. Min vårdcentral är inte till någon hjälp. Är det någon som vet om 1177 kan ordna en remiss eller kommer de bara hänvisa mig tillbaks till vårdcentralen? (De har spolat örat och säger att de inte kan göra något mer)
 
Jag står i kö för att chatta med sjukvårdsupplysningen, men frågar så länge.

Jag behöver en remiss till öron-, näsa-, halsmottagningen då jag plötsligt hör jättedåligt på ena örat. Ringde till dem då det står att det inte behövs remiss, men det var tydligen fel. Egenremiss skulle man kunna skicka men hittar inte det på 1177. Min vårdcentral är inte till någon hjälp. Är det någon som vet om 1177 kan ordna en remiss eller kommer de bara hänvisa mig tillbaks till vårdcentralen? (De har spolat örat och säger att de inte kan göra något mer)
Men kan inte VC skicka en remiss alltså?
 
Inte till den mottagningen, alternativet finns inte.
Du kan på 1177 välja ”kontakta mig” (edit: eller annat existerande alternativ) och skriva att du vill göra en egen vårdbegäran. Om de då behöver att det formellt görs på något annat sätt så hjälper de dig med det. Det måste inte finnas som separat ”knapp”/val/kontaktväg. Förutsatt alltså att egenremiss är möjligt.
 
Du kan på 1177 välja ”kontakta mig” (edit: eller annat existerande alternativ) och skriva att du vill göra en egen vårdbegäran. Om de då behöver att det formellt görs på något annat sätt så hjälper de dig med det. Det måste inte finnas som separat ”knapp”/val/kontaktväg. Förutsatt alltså att egenremiss är möjligt.
Tack, testar det om inte 1177 funkar. Fick chatta med samma person på min vc som jag pratade med i morse, men kanske gör jag mig bättre förstådd i text.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 005
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 546
Senast: hastflicka
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 347
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 547
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp