Kan man fortfarande köpa objektiv till Nikon D40?

LinnK

Trådstartare
...och isåfall vart?
Vilka är bäst att ha för att fota 'till vardags' och lite hästbilder, typ?
Gillar att fota närbilder ibland också :)

Har sett att Nikon D40 har slutat säljas, men en släkting till min sambo är fotograf o har ev en beg som vi ska få ta över.

Sv: Kan man fortfarande köpa objektiv till Nikon D40?

D40 har ju Nikons standard F-bajonettsfäste som de har använt sedan 1800-frösihjäl, så typ alla objektiv som säljs till Nikonkameror passar. Jag har t.ex. ett 25 (minst) år gammalt objektiv som jag använder till min D40 (hellre än det AF-objektiv som följde med kameran när jag köpte den). :)

Sv: Kan man fortfarande köpa objektiv till Nikon D40?

Det enda du behöver tänka på är att D40 inte har autofokusmotor i huset. Så om du vill ha autofokus måste du köpa ett objektiv med motor i. :) Nikon AF-S, Sigma HSM, Tokina AT-X, Tamron brukar bara skriva AF, så där får man kolla lite mer noga.

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
12 358
Senast: valpköpare
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel... 2 3
Svar
58
· Visningar
14 303
Senast: LovingLife
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
24 613
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Jag ska köpa mig ny kamerahus och nytt teleobjektiv till mig själv i födelsedagspresent. Hur skulle ni tänka: Befintligt kamerahus: typ... 2
Svar
25
· Visningar
2 157
Senast: Rialavargen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka