Canon vs Nikon

Jag har en Nikon D500 och för första gången känner jag mig inte hämmad av kameran utan kan ta precis de bilder jag vill. Bara jag som behöver bli en bättre fotograf. :p
 
Läser nu instruktionsboken från pärm till pärm. Fastnade på en punkt, dioptriinställningen? Har aldrig stött på den inställningsratten tidigare eller att någon har pratat om den. Vad är det?
 
Läser nu instruktionsboken från pärm till pärm. Fastnade på en punkt, dioptriinställningen? Har aldrig stött på den inställningsratten tidigare eller att någon har pratat om den. Vad är det?
Den justerar skärpa i sökaren på samma sätt som glasögon. Dvs man ska teoretiskt sett kunna ställa in den för att passa sina ögon och kunna slippa glasögon. Enda gången jag använt den är av misstag och yttrar sig som oskärpa i sökaren. :D
 
Den justerar skärpa i sökaren på samma sätt som glasögon. Dvs man ska teoretiskt sett kunna ställa in den för att passa sina ögon och kunna slippa glasögon. Enda gången jag använt den är av misstag och yttrar sig som oskärpa i sökaren. :D
Ok, då låter jag den ratten vara. Tack snälla för svaret. Jag får så mycket hjälp här :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Ska köpa en systemkamera (som ni kanske förstått) och velar väldigt mellan 1200D eller D3200. Det är just nu erbjudande så det är bara...
Svar
1
· Visningar
1 000
IT & mobiler Ja vad säger ni ? Har blivit erbjuden att köpa en Canon 20D och en 30D. Enda jag tycker är att det är väl ganska gamla modeller ...
Svar
10
· Visningar
1 268
Senast: Irenes
·
IT & mobiler Jag funderar starkt att byta till Nikon från Konica Minolta, min 7D är bra, visst, men jag är lite less att ha ett märke som avviker...
2
Svar
37
· Visningar
2 210
Senast: Mammadutt
·
IT & mobiler Ja då kommer här ytterligare en kamera-tråd. Jag har länge varit intresserad av att köpa en systemare och nu är det äntligen dags...
Svar
18
· Visningar
1 588

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp