Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag behöver få partnern att sluta med något och börja med något annat :P.
Om det var något jag ville att min partner skulle sluta med skulle jag bara säga det. Inte linda in det alls. Jag förväntar mig att han skullegöra detsamma. Visst, det skulle förmodligen kännas kul varken att säga eller att höra, men då har man ju en chans att göra annorlunda OCH ha det bättre tillsammans.
Det verkar ju vara ganska konkreta saker du vill ändra på, och då är nog "tag tjuren vid hornen" det bästa. Gäller det typ "var mer inlevelsefull" ställer det hela sig nog betydligt svårare.Tag tjuren vid hornen helt enkelt, verkar vara summan av era svar.
Jag och min bästa vän satt och diskuterade det där en gång. Två bekanta till oss båda var "bukisar" genom en gemensam f.d vän till oss. Båda killarna hade vid helt olika tillfällen oberoende varandra uttryckt "att hon var som en död fisk i sängen."
Dilemmat här: De båda killarna hade berättat det till andra människor än tjejen i fråga. Hur säger man till någon på ett schysst sätt att den är som en död fisk i sängen?! Finns det något konstruktivt sätt?
"Som en död fisk" tycker jag förövrigt låter jättekul i sammanhanget...![]()
Det har vi inte gjort och att det skulle finnas en anledning att ens göra det måste ha missförståtts i texten. Mina frågeställningar var enbart hypotetiska!Vad har ni för anledning att berätta det för er f d vän?
Jag och min bästa vän satt och diskuterade det där en gång. Två bekanta till oss båda var "bukisar" genom en gemensam f.d vän till oss. Båda killarna hade vid helt olika tillfällen oberoende varandra uttryckt "att hon var som en död fisk i sängen."
Dilemmat här: De båda killarna hade berättat det till andra människor än tjejen i fråga. Hur säger man till någon på ett schysst sätt att den är som en död fisk i sängen?! Finns det något konstruktivt sätt?
Jag hade frågat killarna varför de har sex med någon som ger noll respons.Jag och min bästa vän satt och diskuterade det där en gång. Två bekanta till oss båda var "bukisar" genom en gemensam f.d vän till oss. Båda killarna hade vid helt olika tillfällen oberoende varandra uttryckt "att hon var som en död fisk i sängen."
Jag skulle se det som en varningssignal, inte som något hen behövde åtgärda för att kunna tillfredsställa andra.
Det säger nog mer om killarnas färdigheter i sängen än det gör om tjejen.Jag och min bästa vän satt och diskuterade det där en gång. Två bekanta till oss båda var "bukisar" genom en gemensam f.d vän till oss. Båda killarna hade vid helt olika tillfällen oberoende varandra uttryckt "att hon var som en död fisk i sängen."
Med det jag vet då allt rådde under tydlig och konkret samtycke och ömsesidighet, har jag inga negativa laddningar kring begreppet "död fisk" -förutom att bilden av en död fisk inte är så kul.Det säger nog mer om killarnas färdigheter i sängen än det gör om tjejen.
Tycker också att det låter konstigt att ha vilja ha/fortsätta ha sex med någon som inte ger respons. Och att prata om det sen. Med varandra!
Obehagligt!
Man frågar väl åtminstone tjejen om hon verkligen vill under akten om det är så, tänker jag.
Tyckte du verkligen det var kul?![]()
Håller med er båda, går inte att betona hur mycket!
För att trygga er oro och skingra tankarna kring sex utan samtycke, så kan jag försäkra er om att det rådde 100% sådan.
Med det jag vet i det här fallet var hon enligt två oberoende parter helt enkelt "dålig i sängen" då de båda liknat det med död fisk. Ponerar att det i upprepade och helt frivilliga samlag mellan två vuxna människor, innebär att man är oenergisk och oengagerad? Kanske obekväm? Hur ger man konstruktiv kritik för något sådant?