Bukefalos 28 år!

Kan man ha 2 baggar ihop?

diablo_

Trådstartare
Ja, som rubriken lyder. Kan man ha 2 baggar ihop? Eller blir de bråk? Ska jag kastrera 1 eller båda? Jag säljer inte, dom är mina älsklingar:heart^^

Den ena baggen är 2 år, eller han fyller 2 den 24 april;), och den andra ä hans son på 1 vecka. Jag ska inte släppa ihop dom nu utan lillbaggen bor inne för tillfället, han är flasklamm.

När kan jag släppa ihop dom? Just nu går storbaggen ensam=( Hans flickvän dog några dagar efter att hon lammat :cry::cry::cry:
Kan han gå ensam ett tag till eller måste jag köpa en kompis till honom?

Lite virrigt skrivet, men hoppas ni förstår =D
 
Sv: Kan man ha 2 baggar ihop?

Baggen kan gå ensam ett tag. Han lär inte tycka om det, men det går.

Baggar går ofta bra tillsammans när det inte finns några damer, men vill du slippa "baggigheten" så kan kastration vara lämpligt...
 
Sv: Kan man ha 2 baggar ihop?

Tack för svaret=D

Så dom båda kan gå tillsammans utan att någon av dom är kastrerad?:)
 
Sv: Kan man ha 2 baggar ihop?

De kan nog gå tillsammans när lillen vuxit lite om det inte finns några tackor att bråka om, men om jag var du skulle jag ändå kastrera åtminstone den ena så blir de roligare att hantera. Om du kastrerar den ena har fortfarande möjlighet att skaffa nya tackor.
 
Sv: Kan man ha 2 baggar ihop?

Okej=) Just nu så finns de inga tackor, men jag planerar att köpa. Så då är de väl bäst att kastrera den lille på en gång. Den stora ska jag avla på=)

Tack så mkt:D
 
Sv: Kan man ha 2 baggar ihop?

Jag har haft två okastrerade baggar ihop och det går ju bra men kan bli en del stångande. Nu är det så att jag har haft en bagge och en häst ihop men min älskade häst fick jag ta bort i vintras.

Nu har jag baggen ensam ute på dagarna och inne på natten ihop med minst en katt som får vara i stallet så han ska ha något sällskap.
Baggen är ca fem år nu och jag tror han är ganska världsvan och cool för att vara får. Han är inte ängslig och trivs faktiskt bra ensam. Katterna hoppar in i hans hage då och då och vi rör oss på gården ibland så helt ensam är han ju inte.

I längden tror jag dock han mår bäst av att ha en kompis. Minns bara att han blev stressad av stångandet då han gick med en annan bagge och på sätt och vis är han mer harmonisk nu.
Hur är det med äldre baggar? Lugnar de sig efter kastrering? Finns någon här som har förslag på vilket sällskap man kan skaffa till honom? Om jag ska skaffa en bagge borde kanske båda vara kastrerade. Hur funkar det med en tacka och en kastrerad bagge?
Häst vill jag inte skaffa ännu.

Hoppas det är okej att man kapar tråden :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
12 304
Senast: hastflicka
·
Hästhantering Skrev tidigare en tråd angående min valack som försökte betäcka annan valack vid ihopsläpp. Han har lugnat sig markant sedan dess, men...
2
Svar
30
· Visningar
2 594
Senast: Yrja
·
Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 054
Senast: exotic
·
Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 591

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp