Kan man köpa hjälmspänne löst?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare OsCoxae
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 2 867
O

OsCoxae

Spännet på min ridhjälm har gått sönder - en av tre piggar på den delen av spännet som har piggar ;) har gått av.
Kan man köpa lösa spännen och sätta dit?

Sv: Kan man köpa hjälmspänne löst?

Jag sökte med ljus och lykta efter nytt spänne till en hjälm där ena spännesdelen (den du vill ha) försvunnit. Andra spännesdelen var fastnitad, så jag behövde antingen hitta en motsvarande del i samma storlek eller demolera hjälmen vilket kostade mer än det smakade (ingen dyr hjälm). I hobbyaffärer hittade jag bara för stora eller för små delar (var runt i 5 stycken affärer) och i hästsportsaffärerna sa de att de inte längre fick sälja extradelar till hjälmar av säkerhetsskäl. Tror faktiskt det bästa är att köpa ny hjälm.

Citygross hade sist jag var där på deras hästavdelning! :)

Jag skulle leta i en välsorterad tygaffär, där brukar det kunna finnas många olika storlekar att välja på.

Jag köpte nytt spänne till min hjälm på city gross, deras hästavdelning sen vet jag att det har funnits på både granngården och hööks men ta med dig hjälmen så du hittar en som verkligen passar dem e väldigt lika men ändå olika liksom..Köpte till min hjälm för ca 3 veckor sen så det finns nog att få tag på..

Liknande trådar

Utrustning Nu har takluckan till min Thule Equilner från 2009 gett upp. Den ena plasthållaren, som håller upp luckan, har helt enkelt gått sönder...
Svar
3
· Visningar
237
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Har beställt ett till regntäcke lite panik då det ska regna i dagar, och inser nu när det är på väg att det är t-spänne fram på täcket...
Svar
6
· Visningar
546
Senast: Fibusen
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈