mian1
Trådstartare
Nästa vecka är min sista föräldralediga vecka och maken ska ta över. Då har problem uppstått. Vårat lilla matvrak älskar allt vi ger henne (utom ärtsoppa) och är fullkomligt tokig i mat. Jag har aldrig köpt burkmat eftersom jag gillar att laga mat och redan från början har jag kryddat med vitlök, örter, matlagningsvin och fonder. Maken har under julledigheten övat sig lite på "helservice" och han vill/kan inte laga mat. Det är meningen att han ska köpa burkmat eller laga lättare lunchrätter och Lillan vägrar att äta. Om han öht får in en sked med mat i munnen på henne så gapar hon bara och låter allt åka ut, sen skriker hon.
Nån köttfärssåsrätt lyckades vi peta i henne hälften av genom att riva ordentligt med parmessan över, men annars är det kört.
Man kan ju inte gärna klippa över örter när maten redan är klar? Eller? Kan man smaksätta i efterhand och det ändå smakar bra? Eller är det bara att tvinga den lilla tjockisen?
Man kan ju inte gärna klippa över örter när maten redan är klar? Eller? Kan man smaksätta i efterhand och det ändå smakar bra? Eller är det bara att tvinga den lilla tjockisen?