Kan man...

Sv: Kan man...

Okej! Har funderat på en sådan men min häst ändrar sig så jag vill ju inte köpa och sälja sadel hela tiden!

Kram Favina :bump:

absolut, jag skickade upp min till skara hästsport så breddade dom den till mig.

Det kan man, men tror det kostar en slant! Sen kan man inte ändra den mer än tre ggr tror jag det var.

Tänk på att Prestiges bommar blir mer svängda ju vidare dom blir.

Men jag skulle förresten tipsa dig om att välja en annan modell en Golden Star, även om den är jättefin (har haft den själv), så är det en budget-modell. Har en Sidney nu, och den är otroligt mkt bättre att rida i, mkt bättre stöd och bättre uppbygd för hästens rygg. Så vill du ha en Prestige är det bättre att köpa en begagnad Paris eller Sidney t.ex., än en ny GS.

Hej!
Har tänkt köpa en begagnad Golden star till min häst, så jag läste ditt inlägg med intresse... Vad menar du med att bommen blir mer svängd, ju vidare bomvidden är?? Jag provade nämligen en 4 år gammal som var 35" i bommen, den låg jättebra efter ryggen & det kändes som att hästen gillade den oxå. Dessvärre var den för trång vid manken. Så jag tänkte att en 36-37" borde passa ypperligt eftersom den låg så bra efter ryggen... Behöver det inte vara så? Köper ju hellre en sadel som är ngt vid än en som är ngt smal... Man kan ju ha en padd så länge... hästen blir troligen ännu bredare nu när hon tränas ordentligt...MVH

Alla sadlar som man kan ändra vidden på har samma "problem", nämligen att bommen blir mer svängd. Det gäller även Bates, Wintec och Hubertus. Det beror på att man endast ändrar vinkeln framtill, inte hela vägen. Men från en Prestige med bomvidd 35 till en 37 så kan det inte vara stora skillnaden. Är väl snarare om man ändrar från 32 till 37 som det kan bli problem med att sadeln inte passar ryggen längre.

Nån som vet hur mycket det kostar om man vill ändra bommen??
Antar att det går att göra sadeln smalare oxå & inte bara bredare (dum fråga förstår jag, men alla verkar prata om att bredda sadlarna) :crazy: :D

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 863
Senast: Görel
·
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
520
Senast: Elo
·
Utrustning Ändrad av Gunnar: Konsumentverket har hört av sig till mig om att informationen som publicerades här hade någon form av felaktighet i...
Svar
1
· Visningar
353
Senast: MiniLi
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
765
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka