Kan någon tänkas hjälpa mig ?

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare pooutinoouti
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 124
P

pooutinoouti

Kan någon snäll person som vet mycket om hästar tänkas hjälpa mig ? Jag har lite olika frågor. Mest om hästköp och stall. SNÄLLA FOLK (A)

<---KRAM--->

Sv: Kan någon tänkas hjälpa mig ?

vad är det för frågor du har?
svårt att svara utan att veta det?

Klart vi kan hjälpa dej:P Men lite svårt att veta vad du vill ha svar på,haha:D

Vilka försäkrningsvbolag finns det och tycker ni är bäst ? MVH Louise

De jag vet är: Folskam, If, Agria, Sveland. Finns kanske fler. Jag tror att alla är bra, men de har olika premeir för olka försäkringar. Så det bästa är att vet vad man vill ha, och vad man har för häst. Sedan ringer du de olika bolagen och frågar vad det skulle kosta!

Ja men jag ska köpa en häst för 36 000 som jag tänker försäkra i 36000 med veterinär vård vad ska jag tänka på att det blir ungefär i månaden ? MVH Louise

Du har ställt samma fråga på olika ställen, jag har svarat: gå in på de olika bolagen och kontrollera, nästan alla har räknare så man kan få fram vad just DIN häst kommer att kosta.

Vi kan ju sitta här och gissa, men det är betydligt lättare och blir mer korrekt om du själv går in och fyller i.

Det beror på ras, ålder osv. Ingen här kan säga hur mycket et kostar- bara att ringa.

De jag vet är: Folskam, If, Agria, Sveland. Finns kanske fler. Jag tror att alla är bra, men de har olika premeir för olka försäkringar. Så det bästa är att vet vad man vill ha, och vad man har för häst. Sedan ringer du de olika bolagen och frågar vad det skulle kosta!

sveland är extra bra om man har kallblod

gå in på försäkringsbolagens hemsidor och fyll i uppgifterna om din häst och kryssa i den försäkringen du tycker är lämpligast. ex veterinärvård extra som täcker mediciner. livförsäkring med användbarhetsskydd. sen får du fram ett resultat på hur mycket det kostar per månad. därefter väljer du det bolag du anser bäst eller billigast.

det är inget vi kan svara på vilket du ska välja, det avgör du själv. ring och prata med en handläggare istället som kan svara direkt på dina frågor.

är det ett halvblod det rör sig om så får du räkna med runt 500kr i månaden för försäkringen + eller -

Vad tycker ni om If ? MVH Louise

Liknande trådar

Hästmänniskan Söker tips kring hästköp! Jag tar examen i vår och går i tankarna på att skaffa häst igen. Ekonomin för att köpa en färdigutbildad...
Svar
5
· Visningar
868
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är i processen att börja leta lite jobb inom hästnäringen, jobbar just nu på Ridskola. Men känner att det är dags för något...
Svar
2
· Visningar
507
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan I höst väntar lite jobbförändringar för mig, och plan A är att vara kvar på nuvarande jobb i nuvarande stad bara jag och arbetsgivaren...
Svar
11
· Visningar
1 193
Senast: Fille
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 584
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka