Kan nån bryta sig in i säkerhetsskåp?

Ninnurur

Trådstartare
Har vi Charles-Ingvar här? Eller någon släkting? :D
Vi har våra pass i ett säkerhetsskåp från Rusta:
20230717_180510.jpg
Detta skåp vill nu inte öppna sig. När koden trycks så blinkar bara "proceed" till och inget annat händer. Hur fan ska vi komma åt våra pass? 🙈

Jag har mailat Rusta om hjälp eftersom vi saknar instruktioner till skåpet men det står varken artikel- eller serienummer på det någonstans så det verkar vara svårt att få hjälp där. Buke kan ju däremot allt så jag hoppas att ni kan det här med! :D
 
Har vi Charles-Ingvar här? Eller någon släkting? :D
Vi har våra pass i ett säkerhetsskåp från Rusta:
Visa bifogad fil 123786
Detta skåp vill nu inte öppna sig. När koden trycks så blinkar bara "proceed" till och inget annat händer. Hur fan ska vi komma åt våra pass? 🙈

Jag har mailat Rusta om hjälp eftersom vi saknar instruktioner till skåpet men det står varken artikel- eller serienummer på det någonstans så det verkar vara svårt att få hjälp där. Buke kan ju däremot allt så jag hoppas att ni kan det här med! :D
Det är väl inte så lämpligt att tala om så här på ett internet forum hur man bryter sig in i ett kassaskåp 🤫. Räknas som brottsligt vad jag kan förstå
 
Det är väl inte så lämpligt att tala om så här på ett internet forum hur man bryter sig in i ett kassaskåp 🤫. Räknas som brottsligt vad jag kan förstå
Brottsligt???

Om jag äger ett "kassaskåp" som inte går att öppna så är det väl fullt Ok att ta mig in i det. det är ju mitt!

Kan ju berätta vad kompisen gjorde när de köpt en gård med ett kassaskåp som var låst och tidigare ägaren dement. De tog vinkelslipen. Och konstaterade att skåpet var tomt :laugh:
 
Har vi Charles-Ingvar här? Eller någon släkting? :D
Vi har våra pass i ett säkerhetsskåp från Rusta:
Visa bifogad fil 123786
Detta skåp vill nu inte öppna sig. När koden trycks så blinkar bara "proceed" till och inget annat händer. Hur fan ska vi komma åt våra pass? 🙈

Jag har mailat Rusta om hjälp eftersom vi saknar instruktioner till skåpet men det står varken artikel- eller serienummer på det någonstans så det verkar vara svårt att få hjälp där. Buke kan ju däremot allt så jag hoppas att ni kan det här med! :D
Kontaktade du Rusta lokalt eller centralt? Hur gammalt är skåpet?

Märkligt att de inte kan hjälpa.
Eller så kan du gå ut i nån FB-grupp och fråga om nån har instruktioner till ett sånt skåp
 
Brottsligt???

Om jag äger ett "kassaskåp" som inte går att öppna så är det väl fullt Ok att ta mig in i det. det är ju mitt!

Kan ju berätta vad kompisen gjorde när de köpt en gård med ett kassaskåp som var låst och tidigare ägaren dement. De tog vinkelslipen. Och konstaterade att skåpet var tomt :laugh:
Javisst men nu skulle ju "andra" tala om för ägaren hur man bryter sig in. Dessutom hur vet jag att ts äger skåpet
 
Ett välriktat slag uppe på skåpet samtidigt som du vrider på vredet, alternativt att du vänder upp-och-ner på skåpet och slår det i golvet/marken samtidigt som du vrider på vredet.

Sök på "bump open safe" så finns det videoklipp på hur man gör :)
 
Sambon och en kompis har en gång brutit sig in i ett gammalt vapenskåp. Ägaren var död och dottern hittade ingen nyckel. De kämpade ordentligt länge med kofot, vinkelslip, våld och tigersåg innan de till slut fick upp det. Så mitt tips om inget fungerar, kontakta en hantverkare med "riktiga" verktyg 😁 #tipstillallatjuvarsomhar7timmarpåsig
 
Har vi Charles-Ingvar här? Eller någon släkting? :D
Vi har våra pass i ett säkerhetsskåp från Rusta:
Visa bifogad fil 123786
Detta skåp vill nu inte öppna sig. När koden trycks så blinkar bara "proceed" till och inget annat händer. Hur fan ska vi komma åt våra pass? 🙈

Jag har mailat Rusta om hjälp eftersom vi saknar instruktioner till skåpet men det står varken artikel- eller serienummer på det någonstans så det verkar vara svårt att få hjälp där. Buke kan ju däremot allt så jag hoppas att ni kan det här me

Har vi Charles-Ingvar här? Eller någon släkting? :D
Vi har våra pass i ett säkerhetsskåp från Rusta:
Visa bifogad fil 123786
Detta skåp vill nu inte öppna sig. När koden trycks så blinkar bara "proceed" till och inget annat händer. Hur fan ska vi komma åt våra pass? 🙈

Jag har mailat Rusta om hjälp eftersom vi saknar instruktioner till skåpet men det står varken artikel- eller serienummer på det någonstans så det verkar vara svårt att få hjälp där. Buke kan ju däremot allt så jag hoppas att ni kan det här med! :D
1689704041239.png
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp