Novelette
Trådstartare
Jo, det är såhär att min älskade lilla Ådi(Audi) från 1985 gick igenom besiktningen efter ett litet besök hos läkaren...hehe...
Och nu har hästen mognat till sig lite mera så det blir dags att ge sig ut o börja träna lite mera flitigt.
Därför funderar jag på om jag ska sätta dragkrok på bilen.
Det tråkiga är att jag bara får dra 1240kg på B-kort med den bilen.
Finns det hästsläp jag kan dra?
Hittills har jag fått låna en extrabred boggie men då måste man ha en bil som kan dra 1450kg.
Jag skulle ju helst vilja köpa en ny bil men det vet jag inte om jag har råd med. Kanske nästa år men jag vill gärna ha något sålänge.
Och jag behöver bara ha plats för en häst som väger ca 450-500kg.
Angående bilen så trodde verkstadskillen att den nog klarar några år till med lite underhåll. Fast jag frågade inte direkt om dragkrok.
Och nu har hästen mognat till sig lite mera så det blir dags att ge sig ut o börja träna lite mera flitigt.
Därför funderar jag på om jag ska sätta dragkrok på bilen.
Det tråkiga är att jag bara får dra 1240kg på B-kort med den bilen.
Finns det hästsläp jag kan dra?
Hittills har jag fått låna en extrabred boggie men då måste man ha en bil som kan dra 1450kg.
Jag skulle ju helst vilja köpa en ny bil men det vet jag inte om jag har råd med. Kanske nästa år men jag vill gärna ha något sålänge.
Och jag behöver bara ha plats för en häst som väger ca 450-500kg.
Angående bilen så trodde verkstadskillen att den nog klarar några år till med lite underhåll. Fast jag frågade inte direkt om dragkrok.