Bukefalos 28 år!

Kan stoet visa brunstbeteende efter 8 veckor

susanne

Trådstartare
Under en dag visade hon brunstbeteende, förutom urinskvättandet. Kan hon vara dräktig trots det. Betäckningen skedde 25 e juli, alltså snart 8 veckor sen.

Jag är endast fodervärd och ägaren tycker inte att det behövs någon kontroll av veterinär. Är hon dräktig så är hon säger ägaren. Jag vill dock veta, med tanke på foder osv. Är det så lyckat över huvud taget att bara vänta och se om det ploppar ut ett föl nästa sommar eller om hästen bara är tjock för att hon äter för mycket.
 
Min började brunsta vid dag 45 ungefär = ca 6 veckor. Det var bara under en dag o ganska rejält, vet ej om det var riktig brunst, men såg ut som det. Kollade upp henne på dag 55 o hon var iaf fortfarande dräktig... :)

Ska kolla henne nästa vecka igen, hon är på dag 90 på söndag. Dels för att jag tänkt teckna föl/foster försäkring o sedan är det ju som sagt skönt o veta så man vet ang motion o foder... :)
 

Liknande trådar

Avel Har ett sto som betäcktes (fribetäckning) förra sommaren. Vi åkte från hingsten 1:e juli. Sen dess ingen brunst. Magen har växt men...
Svar
15
· Visningar
2 772
Senast: Karro-Lina
·
Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 186
Senast: Habina
·
Hundhälsa Först och främst så har jag kollat igenom hund hos veterinär och jag funderar på att ringa dem igen för att fortsätta fundera, så det...
2
Svar
23
· Visningar
3 660
Senast: Jenka
·
Avel Min syster köpte för 3 månader sedan en Islandshäst. Ett 16 årigt sto som tidigare fått 3 föl men som nu var i full kondition och såldes...
Svar
6
· Visningar
1 665
Senast: Michis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp