Kan ute kaniner vara inne?

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare malin101
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 969
M

malin101

Hej, jag vet inte så mycket om kaniner men skulle gärna vilja veta om man har utekanainer, kan man då ta in dem? Eller kan de bara vara ute då?? Är det vissa raser som kan komma in? Någon som vet?

Sv: Kan ute kaniner vara inne?

De kan vara både ute och inne men temperaturskillnaden får inte vara för stor dvs du kan inte plocka in en kanin som är van vid -25 grader till en lägenhet med +25 grader eller åt andra hållet heller. På vintern måste man mao bestämma sig för om kaninen ska vara ute eller inne. Sedan ska man ju vänja kaninen långsamt när den byter mat också dvs den kan inte äta hö ena dagen och gräs den andra dagen.

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
17
· Visningar
695
Senast: Blyger
·
Däggdjur I min del av landet finns det inte vilda kaniner. Tydligen så har dock en del tamkaniner lyckats överleva i det vilda och blivit...
Svar
13
· Visningar
1 979
Senast: hastflicka
·
Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
914
Övr. Djur Vi har en flock duvor på vår gård, vi bor ute "i skogen" så det är inga stadsduvor. Ser att flera av duvorna har deformerade fötter...
Svar
0
· Visningar
472
Senast: Valmet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka