känd, okänd härstammning

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare MissNegativ
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 990
M

MissNegativ

min häst är korsning, ej godkänd pappa och ponnykorsningsmamma. jag vet hela hans härstammning och hela köret. men det va ju mycke billigare att regga han som okänd bara för att föräldrarna inte va godkända. va ska ja skriva i anmälan till tävling? ska ja skriva att mamma å pappa e okända eller dom riktiga?

Sv: känd, okänd härstammning

Jag har ett liknande problem med min ponny. Vet vad modern och fadern heter, vet stam och ja allt i princip. Men modern togs bort för över 10 år sedan, fadern lever än. Min ponny registrerades förra året som 13-åring. Då fick jag inte ta med stammen eftersom modern inte lever och då går det ju heller inte att ta prov ("man eller svanstagel") för att skicka på analys. Så nu står jag med en ponny som har bra stam på båda sidorna, SM-ponnyer och klass 1-ston på moderns sida och klass 1-ponnyer på faderns sida. Uppfödarnas underskrifter räckte inte som bevis. Men hon är ju samma goa ponny för det :o)

Jag har ett liknande problem med min ponny. Vet vad modern och fadern heter, vet stam och ja allt i princip. Men modern togs bort för över 10 år sedan, fadern lever än. Min ponny registrerades förra året som 13-åring. Då fick jag inte ta med stammen eftersom modern inte lever och då går det ju heller inte att ta prov ("man eller svanstagel") för att skicka på analys. Så nu står jag med en ponny som har bra stam på båda sidorna, SM-ponnyer och klass 1-ston på moderns sida och klass 1-ponnyer på faderns sida. Uppfödarnas underskrifter räckte inte som bevis. Men hon är ju samma goa ponny för det :o)

Gud vad dåligt :o

Min häst har okända föräldrar i passet. Grundpass alltså. Trots att mamman är känd och pappan antagligen är känd, iaf till namnet ;)(tjuvbetäckning..)

Men jag skriver alltid ut namnen i anmälan. Ser mycket trevligare ut också.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 761
Senast: Takire
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 033
Senast: Nota
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 343
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 421
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31