Kandar - vilket märke?

majola

Trådstartare
Vad har ni för märken på era kandar?

Själva har jag ett vanligt träns med nackremmen från Hööks kandar (det som de inte har längre, svart med smal nosgrimma). Resten av kandaret används som ett träns. Jag tycker att det blir så fullt med remmar i hästens ansikte, men det kanske beror på att det inte är jättesmala remmar, samt att hästen är en ponny?

Vad använder ni för att det inte ska se så överlastat ut?
 
Jag har ju en stor häst med ganska långt huvud men inte så brett. Har kollat på många kandar men fick tipset här (tack!) om stübben elektra och jag tycker han är skitsnygg i det :) Och alla som har sett honom i det har tyckt likadant.
På ponnyn har jag bara en rem också och en stång och sen hans vanliga träns. Helt okej :)
 
Om du har råd...köp ett rundsytt kandar! Jätte snyggt tycker jag. Det kommer nog att se mindre klumpigt ut än om du har ett vanligt. :bump:
 
Jag har inte råd!

Dessutom är det ju synd att lägga 5000:- på Passiers rundsydda kandar i hjortskinn, när man ändå bara kommer att förstöra lädret med att dräggla över det för att det är så snyggt! :)
 
Har ett Baínes Equestrian med sprengerbett.
Köpte det begagnat här på Bukeannonser. :crazy:
Var minst sagt skitigt :mad:, men efter många rengöringar och infettningar tittade ett sprillans kandar fram. :)

Det är ganska mycket läder och spännen, men det gör inget på min häst eftersom han är ganska stor och fyller ut det väl.
 
begagnat stübben med BRED nogrimma

Ville ha ett rundsytt från passier egentligen,men det jag har bra de med (betydligt billigare iaf)
 
har ett ifrån hööks men det va för litet så det ska säljas
har just nu ett billigt mörkbrun i kass kvalitet men det gör inget för jag riders å sällan med det ändå
 
jag har ett schumascher...brunt och rundsytt :love: (fick det igår-beställde det i somras :crazy:)
 
Jag har ett billigt kandar från Börjes, fast pannbandet var för kort så nu sitter det ett strasspannband där :crazy: det duger, men när jag får råd ska jag köpa ett snyggare och bättre!
Just nu drömmer jag om ett från Jeffries, med slät (ofodrad) nosgrimma och pannband och smala remmar. Men det kostar runt 120 pund (har inte sett det i Sverige) och så mycket pengar har jag inte...
 
Jag har ett Jacson. Sambon har ett Stubben. Jag skulle vilja ha ett kandar i bättre läder men har inte hittat ngt jag vill ha riktigt som jag tycker är värt pengarna så till vidare rider jag runt med mitt Jacson.
 
och jag älskar mitt :love:
tycker det är supersnyggt, allt från stübben märket på pannbandet till trycken på lädret :d
 

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 189
Utrustning Ni som har hästar som inte gillar smala, raka nackstycken, vilka modeller har ni provat och vilka har fungerat bäst? Jag har ett...
Svar
6
· Visningar
1 094
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 356
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 379
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp