Kanin honor??

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Elwis_86
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 886
E

Elwis_86

Kan 2 kanin honor gå i samma bur?
Dom är syskon!

Snälla svara!!!
Tack på förhand!

Men jag har hört att 2 kanin honor har ihjäl varann om dom går ihop?! :confused:

det går kanon, kaniner är flockdjur och ska inte vara ensamma.
två främmande kaniner kan slåss för att bestämma om reviret, det är viktigt att sköta introduceringen rätt - ofta ser det värre ut än vad det är.
har aldrig hört talas om att någon kanin haft ihjäl en annan vid introducering.

Men jag har hört att 2 kanin honor har ihjäl varann om dom går ihop?! :confused:

Vi har för tillfället 4 honor tillsammans, funkar utmärkt. Har haft honor tillsammans tidigare också. Hanar med. Det är som med människor. ;) :smirk:

Har du flera hanar ihop så får
du kastrerade kaniner med en icke
smärtfri metod, om du inte har
väldigt stora arealer till dem.

Liknande trådar

Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
894
Däggdjur Hej. Två renrasiga ej besläktade Hermeliner fick en kull i dagarna med 3 dödfödda och missbildade ungar. Det var hennes första kull och...
Svar
4
· Visningar
735
Senast: Lyan
·
R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 202
Senast: hastflicka
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 284
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka