Bukefalos 28 år!

Kaninhoppning

M

maalin_

Min ena kanin är jätteduktig på att hoppa, men problemet är att efter varje hinder stannar han och börjar nosa/äta gräs! Så jag puttar på honomlite på baken och då skuttar han fram minimalt och så äter han sig fram till nästa hinder :grin: Vad ska jag göra för att han ska få lite fart? :p

Kan tilläggas att han är 6 år och jag började hoppa med honom när han var kanske 2-3 år...
 
Sv: Kaninhoppning

En av mina hanar är likadan, men det brukar gå bra när han fått vara ute i hage i ett par timmar innan ;)
 
Sv: Kaninhoppning

Vilken tur då! Fast det hjälper inte min gubbe iallfall :p Gräset är lika gott, liksom lukten, mellan hindren ändå ;)
 
Sv: Kaninhoppning

Bara tålamod som gäller tyvärr tror jag.
Min hane blev bättre när han var i bättre kondition. Variera höjden på hindren så kanske det blir lite roligare för kaninen.
 
Sv: Kaninhoppning

provat att variera underlag? :)
Att hoppa på en mjuk grusväg kan fungera (självklart ska det inte finnas massa löst grus eller stenar).
På en grusväg finns det ju inget gräs att äta ;) då kanske han får upp nosen och går självmant mellan hindren, sedan kanske han gör likadant på gräs :laugh:
 
Sv: Kaninhoppning

Ah, det skulle jag ju kunna göra! :idea: Fast jag har inga mjuka grusvägar häromkring... Men det kanske funkar om jag lägger en matta som underlag på gräset? :D
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 568
Senast: Fiorano
·
Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 560
Senast: sorbifolia
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 993
Senast: Madalitso
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 953
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp