Kaninjävel! >.<

gul_zebra

Trådstartare
Måste bara få ur lite frustration :devil:

Har spenderat flera timmar åt att flytta råttbur, riva ner den gamla inhägnaden osv till förmån för en enda stor tvådelad inhägnad i kompostgaller åt mina kaniner. 135*90 cm var till en lejonhuvad och en hermelin/teddylöwenkorsning borde ju faktiskt duga tycker jag. I alla fall tills jag blir av med lagerhyllan, då ska inhägnaden bli större. Men det är då det.

Hur som helst - flera timmar har jag stretat och gnetat med den där jävla inhägnaden. Och vad gör lillskiten? 2 minuter efter inflytt sitter hon utanför, då kom den jäveln genom kompostgallret! :mad:

Nu får den lilla kraken snällt sitta i en liten bur tills jag orkar sätta fast hönsnät imorrn för jag tänker inte sitta och greja med sånt inatt också! :devil:

Hur som helst, här är iaf resultatet.
kaninburar.jpg
 
Sv: Kaninjävel! >.<

Det vet man aldrig.
Jag vaknade inatt och hittade ett stycke Thea som också tagit sig ur hagen :mad:

Ibland fattar jag ärligt talat inte varför jag har djur öht. Antingen så tar de sig ur hagar eller så gnager de på galler eller så ger de bort hjärtattacker kors och tvärs för att de prompt ska sulla ner hela burarna när man serverat blåbär, björnbär och sånt och glömt bort det. Bah! Kräk är vad de är :devil:
 
Sv: Kaninjävel! >.<

Ursäkta men, är det en rasthage? eller bor dom på golvet? inget fel i det, men är det inte svårt att hålla rent i så fall? :confused men dom var i alla fall jäkligt söta :)
 
Sv: Kaninjävel! >.<

Hade det vart mina kaniner som suttit där hade dem oxå vart ute för länge sen. Själva dörrdelen är nog för låg, så dem hoppar säkert över!

Jag har oxå använt mig av kompostgaller, men jag har fått vända kompostgallret så den blir så hög som möjligt annars hoppade dem över!
 
Sv: Kaninjävel! >.<

Fishli och ginnies: De bor där.
Renhållning är enkel, mycket enklare än i bur faktiskt, nu när jag slipper bökiga burbottnar och en massa bottenströ överallt osv.
Ingen fara med golvet, de går på låda ;)

Royal_724: Nae, mina damer är nog tämligen korkade för där har de inte hoppat ut en enda gång. De försöker bara med de högre delarna och där kommer de inte upp... :D
Hade en annan inhägnad innan, lika hög som den lägre delen på nuvarande men över hela, och då försökte de inte ens. Att jag öht har lägre är för att jag inte kommer över annars, jag är kort :angel:

Ska hur som helst bygga tak och så en nerfällbar lucka vid lägre delen när mina pengar kommit - så blir hela inhägnaden stängd, men lätt att öppna och ta sig in i :laugh:
 
Sv: Kaninjävel! >.<

Hihi försök aldrig stänga in små kaniner med enbart kompostgaller ;) De hoppar över, kryper igenom eller lyfter helt sonika på gallret och går under :devil:
Om jag var du skulle jag fästa hönsnät utanpå kompostgallret och även nåt slags tak av hönsnät eller kompostgaller.
 
Sv: Kaninjävel! >.<

Tips för att spara på parketten (och slippa betal för den när du flyttar): lägg en vaxduk under.
 
Sv: Kaninjävel! >.<

lilstar: Nä, jag märkte det! :D
Har satt dit hönsnät på insidan lite smålöst - fick höra av minstingens uppfödare att hon är klättrare så jag tänkte att det skulle försvåra ett ev klättringsförsök. Nu har de inte rymt mer iaf :banana:
Ska ändå köpa mer kompostgaller när mina pengar kommit, och då fixa tak och en nerfällbar lucka till det lägre stället så den helt enkelt fälls ner när man öppnar taket typ. Och så täcka in hela alltet i hönsnät :)

Haukur: Ingen vaxduk här :D Har större delen av ytan täckt av mattor, men ska köpa fler så jag kan täcka hela botten så kaninerna får bättre fäste :)
 
Sv: Kaninjävel! >.<

Vad fina ninisar. Går det inte att ha dem tillsammans?
 
Sv: Kaninjävel! >.<

Ska ändå köpa mer kompostgaller när mina pengar kommit, och då fixa tak och en nerfällbar lucka till det lägre stället så den helt enkelt fälls ner när man öppnar taket typ. Och så täcka in hela alltet i hönsnät :)

Höhö, Zebran har snart ett kaninfort. Glöm inte el, taggtråd och en vallgrav. ;)
 
Sv: Kaninjävel! >.<

Nä, inte än iaf. Försöker introducera lite smått men hittills har det inte gått :)

vego96: No worries! It's all planned, mwahahahahaaaa :devil:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp