Kanske en töntig fråga... ( OS pannband)

Fashionistan

Trådstartare
Men finns pannbanden i olika serier för hopp och dressyr? :o:o
(eller vad man ska kalla det)

Jag ska köpa ett men vill ju inte köpa ett som alla dressyrare har till min hopphäst! ;):D

Sv: Kanske en töntig fråga... ( OS pannband)

Haha det är nog samma du;)

Tror nog inte att någon tänker "oj vilken dressyrhäst" när du sitter där med din hoppsadel och martingal bara för att du har ett glittrigt pannband:idea:
:bump::banana::bump:

Hahaha du är la för rolig! :rofl::rofl::rofl:

Nej där har en KLAR poäng! :D Men man vet ju inte, vissa saker är det ju så med, typ att det svängda är för dressyr och det raka för hopp! ;)

Verkara vara mer och mer vanligt med riktigt glitter på hopphästarna också. Men i min värld är det glitter som gäller för riktigta dressyrhästar (höhö) och hopphästarna ska ha klinkerspannband. Finns snyggast klinkers från OS och HG.

Ja det var också en tanke, precis det jag menade! :laugh:
Ja klinkers är också snygg men min Prinsessiga donna har alltid drömt om att Champagnefärgat glitter skall pryda hennes panna! :angel: :love:

Nu är bara frågan vart man ska beställa ifrån, och vilken nyans av stenarna som blir mest lik Champagne! :idea:
(Ska passa en fux)

+ att ex. Schockemöhle har ju förbyglar med bärnstensfärgade stenar etc.

TS: OS har MASSOR av pannband, glitter, pärlor, glitter & pärlor och en hel massa nyanser. Däremot så finns det mycket snyggare pannband som inte kostar lika mycket och finns i fler färger.

Jag har ett från OS, svängt, som är som champagne, den färgen heter "silk" (är pyttelite mer färg i än bilden visar)
Det andra är från Schockemöhle, det älskar jag med! (det är vanlig "vit" kristall färg, dvs. ingen färg alls)

Hoppas det hjälper lite på fräg fronten :)
Jag hade bara tänkt ett men så såg jag det i champagne och var bara helt tvungen att ha det med hihi.

Om jag inte minns fel så finns färgen "champagne" hos OS. Topaz är också champagnefärgat fast något mörkare nyans. Snyggt! (har själv topaz på mitt har jag för mig. De är i alla fall typ champagnefärgade).

Jepp, detta är ett champagne från OS:).

61041_1503157030791_1590181870_1128045_4245746_n.jpg

Jag funderar på om Topaz blir snyggare? Champagne kanske blir lite för likt kristall på henne? (Eldfux) :laugh:

Jag har den här färgen på min, ser dock lite mörkare ut än vad det är.
PosingNewBowband_by_Tarjeis.jpg

Ja, jag skulle nästan tro att det är topaz som Ironwill har.

Jag tycker själv att den lite mörkare nyansen är snyggare för att det syns tydligare. Topaz är typ som bärnstensfärgad/guld. Det tror jag blir snyggt på en fux!

Aha hittade färgkartan från OS på deras stenar.

http://www.os-sattlerei.com/swarovskifarben.php

Ser dock ingen som heter Champagne, men det kanske funnits innan?
Två olika topaz, gissar att IronWills är den ljusare av dom två. (snygg btw)

Där syns ju min silk färg helt ok iallafall, jag tycker färgkartan är verklighetstrogen på just den färgen iallafall, vet inte hur det är med resten för dom har jag ju (tyvärr) inte haha

Silk var jättefin! :laugh:

Men jag tror att Light Colorado Topaz är mest lik färgen Champagne! :d

Ja om jag hade en fux så hade jag nog tagit den med, den är lite mer rätt nyans känns det som.

Liknande trådar

Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 746
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 296
Senast: Emro
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
706
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 683
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Oseriös avel 2023