Kapat Facebookkonto

turbofling

Trådstartare
Mitt facebookkonto blev kapat i natt och kaparen har varit inne pa min mail för att komma at koden för att ändra lösenordet. Även ett för mig okänt telefonnummer är tillagt till mitt facebookkonto.

Vad gör jag nu? Har sökt mitt fb konto för att aterställa det enl instruktionerna jag hittade men det finns inte. Hur far jag tillbaka mitt fbkonto?
Vad kan jag göra i fortsättningen för att undvika att det ska hända igen, pa facebook men även pa andra ställen.

Har ändrat lösenordet pa mailen till att börja med.

Tycker det känns väldigt obehagligt, den här dagen startade inte bra.
 
Något du kan göra i framtiden är bla att använda tvåfaktorsautentisering. Det gör det mycket svårare att komma åt ditt konto. Använd komplexa lösenord och byt emellanåt. Använd inte samma lösenord på flera olika konton.

Mailen är kanske det viktigaste att skydda eftersom man genom den kan ändra lösenord på andra ställen.
 
Något du kan göra i framtiden är bla att använda tvåfaktorsautentisering. Det gör det mycket svårare att komma åt ditt konto. Använd komplexa lösenord och byt emellanåt. Använd inte samma lösenord på flera olika konton.

Mailen är kanske det viktigaste att skydda eftersom man genom den kan ändra lösenord på andra ställen.

Har egentligen ganska säkra lösenord men tydligen inte tillräckligt säkert. Jag verkar är ha två mailadresser kopplade till mitt fbkonto, det ena är en riktigt gammal som jag inte använder längre och som bara har fyra bokstäver som lösenord, ditt skickades också "byta lösenord kod" och varning men mailen var olästa till skillnad mot min vanliga mail med mer konplext lösenord. Har bytt lösenord på mailen men hittar inget hur man fixar en tvåfaktor (är en hotmail). Men jag har ändå funderat på att avsluta det mail kontot, får så extremt mkt skräppost.
 
Har egentligen ganska säkra lösenord men tydligen inte tillräckligt säkert. Jag verkar är ha två mailadresser kopplade till mitt fbkonto, det ena är en riktigt gammal som jag inte använder längre och som bara har fyra bokstäver som lösenord, ditt skickades också "byta lösenord kod" och varning men mailen var olästa till skillnad mot min vanliga mail med mer konplext lösenord. Har bytt lösenord på mailen men hittar inget hur man fixar en tvåfaktor (är en hotmail). Men jag har ändå funderat på att avsluta det mail kontot, får så extremt mkt skräppost.
Om du klickar på ditt namn eller initial i hotmail-vyn så bör du komma till microsoftkontot och där hittar du säkerhetsinställningarna.
 

Liknande trådar

Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
14 268
Senast: LenaH
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu när jag sitter och ammar hela dagarna så surfar jag givetvis en hel del under tiden. Igår så läste jag en så otrolig vacker...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 899
Senast: Snurrfian
·
IT & mobiler Det här håller på och driver mig till vansinne. Jag har fyra e-post adresser, hotmailkonton. Två utan dom kan jag lika gärna radera, för...
Svar
5
· Visningar
1 113
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp