Kapson inkl bett???

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Hnota
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 825
H

Hnota

Jag undra om det finns kapsoner MED bett, alltså så att man slipper ha en kapson och vanligt träns. Jag tycker det verkar klumpigt att ha både och. Vet ni i sånna fall vart man kan hitta detta?

Sv: Kapson inkl bett???

Man kan ju köpa extra nackremmar för att göra om ett vanligt träns till kandar, en sån kan du ju köpa till din kapson kanske?

Till båda:

1. Tack för tips på sida!

2. Jag har faktiskt funderat på det där med nackrem tidigare, ska nog prova, funkar inte det får jag köpa ett kombinerat.

Det finns ju ridkapsoner som bara är en nosrem som man stoppar genom där man har bettet fäst.
Funkar hur bra som helst.

Skulle den här duga?

kapsonsereta.jpg

Säljs på www.kaupre.se

Ja Moli den skulle kunna bli bra, men jag hittar inte den exakta modellen på sidan, hittar en annan liknande, men DEN ser klumpig ut. :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 294
Senast: sweep
·
Utrustning Hej hej, är det någon som vet om ett rakt fullcheek bett eller ett rakt fullcheek äppelbett är tillåtet inom dressyren? Skulle också...
Svar
2
· Visningar
234
Senast: iliedtoday
·
Utrustning Ni som har lite större storlekar på ridbyxor vart köper ni dem? Jag har kikat på hööks hemsida men hittade inte många ridbyxor där som...
Svar
7
· Visningar
611
Senast: Kristall10
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Somna in hemma
  • Valp 2025