Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Karensdagen räcker för 14 dagar.Jag har försökt avkoda sjuklönelagen, men svårt att tänka ordentligt med 40 graders feber
Om man varit borta från jobbet sjuk i två dagar, ledig en dag men är fortfarande sjuk när man ska jobba igen, blir det ny karensdag då eller går det under "återinsjuknande" inom 5 dagar![]()
Så länge du har varit sjuk alla dagarna i rad så är det väl samma sjukfall hela tiden, oavsett om dagarna varit arbetsdagar eller ej. Man får ju inte en ny karensdag efter varje helg om man är långtidssjukskriven.Jag har försökt avkoda sjuklönelagen, men svårt att tänka ordentligt med 40 graders feber
Om man varit borta från jobbet sjuk i två dagar, ledig en dag men är fortfarande sjuk när man ska jobba igen, blir det ny karensdag då eller går det under "återinsjuknande" inom 5 dagar![]()
Den ingår i samma sjukperiod. Precis som om du är sjuk fredag, ledig lördag-söndag och fortfarande sjuk måndag, så är det bara fredagen som blir karensdag. Regeln om återinsjuknande är om du är sjuk, går tillbaka till jobbet och jobbar och återinsjuknar inom ett par dagar, så slipper du en ny karensdag.Jag har försökt avkoda sjuklönelagen, men svårt att tänka ordentligt med 40 graders feber
Jag har försökt avkoda sjuklönelagen, men svårt att tänka ordentligt med 40 graders feber