Karlabarnen - Från födsel till flytt

Dessutom har jag hämtat ut valppaketen från min fodertillverkare, köpt skålar och koppel till alla som ska levereras nästa vecka och bokat en dejt med mina fodervärdar på djuraffären så de får välja ut sele och sånt som de vill ha.

Det börjar kännas på riktigt att de snart ska flytta. Alla de stora hundarna lääääängtar :angel:
 
Heelers? Eller kanske "Wristers"? ;)
22281680_10155172017748666_878056129257731968_n.jpg
De ser väldigt ouppfostrade ut. Funderat på att anlita en tränare?
 
Jag satt och googlade en grekisk inhemsk hundras häromdagen, kokoni. Ser ut att vara en käck liten sällskapshund. Men jag fick leta länge innan jag hittade något om dess egenskaper. Till slut hittade jag något på en sida som skrev att den behövde fostran för att inte utveckla small dog syndrome. Och när jag klickade vidare på small dog syndrome så hamnade jag i en text som handlade om det förväntade - att småhundar lätt blir odrägliga utan fostran.

Men. Så läste jag vidare HUR de skulle fostras. Och när jag kom till det här förstod jag att författaren inhämtat sin tvärsäkra kunskap via tv :D

If you feel your dog is jumping on you in an "I own you" way, it is best not to put or knock the dog on the floor. Rather, use your fingers to “bite” her off (poking with enough intensity to make the dog react by moving). You need to communicate with your body language until she moves off of the person by herself. Make her move off; do not physically move the dog. When you see the dog settling down into a calm submissive state (head down low, not making eye contact, ears back, tail relaxed and not tucked in, not rigidly high, the dog may lay down), then it is OK to invite her on you, if that is what YOU want.

( @Migo du kan använda google translate)
 
( @Migo du kan använda google translate)

Om du känner att din hund hoppar på dig på ett "Jag äger dig" sätt är det bäst att inte sätta eller knocka hunden på golvet. Använd i stället dina fingrar för att "bita" henne bort (poking med tillräckligt intensitet för att få hunden att reagera genom att flytta). Du måste kommunicera med ditt kroppsspråk tills hon flyttar av sig själv. Gör henne flytta av; Flytta inte hunden fysiskt. När du ser att hunden sätter sig ner i ett lugnt undergivande tillstånd (huvudet lågt nedåt, inte gör ögonkontakt, öron tillbaka, svansen avslappnad och inte inkopplad, inte stel hög, hunden kan lägga sig), då är det OK att bjuda in henne om dig, om det är vad du vill ha.

Låter exakt som vallningsträningen! :up:
(Alltså - lite sanning ligger det ju i det - det är en aning likt det vi arbetar med: att lägga en typ av social press på hunden för att få fram lugnande signaler (som även är lugnande på fåren) och då ge eftergift genom att släppa hunden framåt mot djuren. Fast jag gör lite annorlunda. )
 
Låter exakt som vallningsträningen! :up:
(Alltså - lite sanning ligger det ju i det - det är en aning likt det vi arbetar med: att lägga en typ av social press på hunden för att få fram lugnande signaler (som även är lugnande på fåren) och då ge eftergift genom att släppa hunden framåt mot djuren. Fast jag gör lite annorlunda. )
Jodå, det fattar jag. Jag såg bara Cesar framför sig med sina pokande fingrar när jag läste det där. :D
 
Vägde dem idag inför avmaskningen och de ligger nu på 4.0 (minsta tiken) - 5.2 kg.

Minsta hanen (Tidus) väger 4.2 och även hans kurva ser fin ut. Daud, som var markant störst vid födseln, ligger nu precis i mitten bland hanarna, på 4.8 kg. Sonic som var markant minst, väger 5 kg.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp