Karlar. Vad fan?

Filifjonkan_

Trådstartare
Som titeln lyder. Vad fan är det med dem? Eller, vad är det med dem jag träffar? Börjar ana att det är jag som är omöjlig, för alla snubbar i världen kan ju inte vara svagbegåvade, eller? :mad:

Var på dejt med en alldeles nyligen. Blev upphookad med denne av min bästa vän, och han lovordade denne kille nåt sjukt. Blev nästan lite pepp, faktiskt, jag som brukar rygga tillbaka när det skall "fixas ihop". Det blev ett himla telefonpratande och 24/7 smsande, nästan jobbigt en stund, men what the deuce, söt kille liksom, I take it. Nån gång får jag ju ge mig med frågan om mitt "space", tänkte jag.

Hur det nu var så blev jag i alla fall upphämtad och ivägsläpad på heldag med den här duden. Sjukt trevligt och avslappnat, nice liksom. Jag brukar inte spela, och det kändes inte som om han gjorde det heller (körde liksom från Ulricehamn till GBG för att träffa mig), och dagen slutade med att vi helt spontant drog till Ulricehamn för att dricka öl med några av hans polare. Även det var helnice, och blev sen SKJUTSAD hem av den här killen mitt i natten. Vi såg en film och jag däckade, bra så liksom. No funny business.

Morgonen därpå kom han och kramade om mig, och ba "det här var sjukt kul. När gör vi det igen?". Svarade att det gick bra när som, sen skulle han köra hem eller nåt sånt, för han var sen. Kramades hejdå, och sen... Ja, sen blev det knäpptyst. Väntade åtminstone till på kvällen innan jag messade, men skrev nåt i stil med att jag hoppades det gick bra att köra hem och så, samt tackade för sist. Inget svar.

Tre dagar senare hade han GILLAT EN BILD PÅ INSTA, men fortfarande inte svarat på smset. Drog då iväg ett "Allt bra eller?" men fick inget svar på det heller. Så djävla sur. Det gick ändå två veckor innan jag hörde av mig till min polare som talat så gott om den här duden, och då sa han att han tyckte duden verkade instabil ärligt talat. Dock hänger de (i det gänget, kompisar till mig men bor en bit ifrån) fortfarande med det här puckot, och jag ba...jaha? Ser liksom inte vad jag gjorde för fel, men kan konstatera att han inte verkar ha alla hästar hemma. Även om man inte känner nån personkemi kan man väl typ tacka för sig och dra ett "ha det bra", istället för att spä på med hur trevligt det är och hur kul vi har, osv...? Baah!

Och nu har en kusin till en kompis, p93 ( :arghh: ) studerandes nåt sjukt nördigt på chalmers, börjat hänga mig i hasorna som en väldigt lycklig hundvalp. Greppade min hand sist vi var ute och ölade, och jag, gammal tant_89 med arbetslivserfarenhet sen 2008, blev helt awked out och vet nu inte riktigt hur jag ska tackla det här.

...ooooch igår hörde min bästa kompis ex av sig och ville komma hit och "dricka te". Tyckte det kändes högst olämpligt då även han har historia av att gilla mig, men är allmänt dysfunktionell och min bästa kompis ex av en anledning. Do not want.

Så, just nu sitter jag hemma och gömmer mig för alla knepiga karlar som jagar mig/flyr mig. Orkar inte. Kan det inte bara dyka upp en skäggig, tatuerad man i lagom ålder och höjd, med fast jobb och livserfarenhet som kan släpa mig hem? Liksom. Tycker inte mina krav är så farligt höga :mad:
 
Sv: Karlar. Vad fan?

Nej, alla män är inte idioter, precis som alla kvinnor inte är idioter. Men det hoppas jag att du förstår egentligen?

Mvh
Gift med långhårig, skäggig inte-alls-skitstövel
 
Sv: Karlar. Vad fan?

Har en liknande historia..
"Träffade" mannen ifråga på nätet i mitten av april, nästan med en gång bytte vi nummer och snackade/sms flera gånger varje dag, hel mysig på alla sätt och vis! Vid vissa tillfälle slutade han svara/höra av sig, tänkte att han hade mycket att göra på jobb och ville inte vara för på så lät det gå ett par dagar, första gången 4 dagar, andra gången gick det en vecka.. Uhm.. har man inte tid att skicka ett sms om man nu är intresserad på en hel vecka?! Men sen en morgon ringde han som vanligt och så flöt det på..
Jag pluggar i norr och bor i skåne normalt så när jag skulle köra hela vägen hem nu för sommaren föreslog jag att jag kunde stanna för att ses i Sthlm där han bor, ja visst inga problem det fixar vi!
Dagen innan jag ska köra hem får jag inte tag i honom, pratar in på telesvar att han kan ringa tillbaka ang morgondagen.. inget svar..
Skit i det tänkte jag och startade tidigt på morgonen (tar ju ändå 10h att köra hela biten..) ringer honom när jag är ca 2h från Sthlm, inget svar..
MEN han ringer tillbaka ca en timme senare och låter lite förvånad när jag säger var jag är, och jo men visst vi kan ses, jag svänger av vid en mack och han möter upp :)
Hänger med hem till honom och stannade ett par timmar, små mys och trevligt, hel go kille!
Hörs av lite under kvällen när jag kommit hem och dagen efter (6/6) och lite under helgen som var där, sen blir det tyst.. han har ringt en morgon sen dess, men han var tvungen att lägga på ganska snabbt för det ringde på jobbtelefonen, inget konstigt med det, MEN han har ju inte hört av sig igen sen dess.. Jag har ringt honom två gånger (utan svar), nu skiter jag i det!
Men varför gör man så?! Jag fattar verkligen inte det..

Nu blev detta kanske lite längre och rörigare än vad min tanke från början var.. men hittar du en tatuerad karl utan skägg i lagom ålder och längd så finns jag! ;) haha.
Du är alltså inte ensam om att hitta dessa knepiga män och jag undrar ockå "Vad fan är det med dem?!" :meh:
 
Senast ändrad:
Sv: Karlar. Vad fan?

Precis som Andromedae skriver finns det idioter i alla målgrupper. Dock brukar det vara idioterna som tar alldeles för mycket av ens uppmärksamhet av någon underlig anledning.
 
Senast ändrad:
Sv: Karlar. Vad fan?

Åh, vad jag nästan skrattar igenkännande åt era historier... Jag har väldigt många själv... Vet inte hur många puckon jag var tvungen att gå igenom innan jag faktiskt hittade nån som var både vettig och fin! När jag läser detta är jag glad att jag inte är singel längre :D

Dumpa de knepiga grabbarna och leta vidare!
 
Sv: Karlar. Vad fan?

Jamen vafan, visst? Ännu sjukare är ju att ni ändå träffats ett par gånger sådär. Tycker man att man inte är intresserad/har bättre saker för sig så SÄG det då. Lova inte guld och gröna skogar :mad:

Det bästa med "min" dude är ju att vi kommer ses inom en snar framtid då han hänger med MINA kompisar som jag känner sen början på gymnasiet. Hoppas han inser att det lär bli pinsamt sen. Inte för MIN del, men för hans :meh:

Presto: Ja, förmodligen är det ju så att det är just puckona som stjäl showen, och man inte ser skogen för det enda trädet som är i vägen, om du förstår vad jag menar :D
 
Sv: Karlar. Vad fan?

Kan det inte bara dyka upp en skäggig, tatuerad man i lagom ålder och höjd, med fast jobb och livserfarenhet som kan släpa mig hem? Liksom. Tycker inte mina krav är så farligt höga :mad:

Nope, jag kidnappade nog den sista :D

Det är rätt kul det där, tidigare har jag haft en ganska tydlig bild av vad jag tyckt varit attraktivt och inte. Sedan råkade jag bli ihop med en man som inte riktigt passade in i den mallen och efter det förhållandet var jag less på allt sånt där. Bestämde mig för att inte alls bry mig om män och plötsligt råkade jag träffa en som verkligen inte(!) var lik någon jag tänkt på som attraktiv eller så innan, men fan, han är bäst :D Det enda med honom som jag tänkt på som attraktivt sen evigheter tillbaka är att han är lång och har underbar röst, men that's it. Så tja, jag har flera gånger fått inse att det är fullständigt meningslöst att ha några krav alls. Man fastnar ändå aldrig för män som faktiskt är som man tänkt sig.
 
Sv: Karlar. Vad fan?

Alla män är inte svagbegåvade, men alla jag träffar är det. Vilket kanske säger mer om mig egentligen? Ja i alla fall, träffade en kille för ett tag sedan som jag från början tyckte var en douche. Men sen visade han sig vara så himla gullig, snäll och rar så jag blev såklart väldigt intresserad till slut. Och då ändrade han sig såklart. Visade sig vara typ psykopat. Så jag avbröt det hela för någon månad sen och vi har inte hörts sen dess, förrän idag då han sms:ar och vill ses:))))) Varför skulle jag vilja det, vi är ju inte BFF's liksom. För fan. Märker att den är historian låter skitrörig nu men kontentan är att han är ett asshole, precis som alla andra jag träffar. Gaaaaaaaaah.
 
Sv: Karlar. Vad fan?

Jag håller helt med.

Jag avslutade ett gammalt onoff distansförhållande och flyttade 100 mil ännu längre bort. Jag skulle vara singel, och skulle jag träffa någon skulle det minsann vara en lång mörkhårig "rocker" snubbe. När vännerna här uppe börjar inse att jag är singel (håller tyst om mitt privatliv så det tog ett tag) så blev jag ihoptussad på en blinddate. Eftersom att jag hade vänner som tog mitt fodringspass, mockade osv och iprincip slängde ut mig (vi bodde tillsammans) så kunde jag ju fara iväg på en date då. Karln var lika lång som jag, blond, och ALLERGISK! Ett tag senare var vi tillsammans och nu är vi både gifta och har barn ihop. Så kan det gå :angel:

Jag visste uppenbarligen inte vad jag ville ha, och jag är så glad att jag blev utdragen på den där daten.

(att man hunnit träffa några puckon, dom glömmer man fort när den rätte kommer.)
 
Sv: Karlar. Vad fan?

Åh låter inte som några kap direkt! Antar att alla karlar inte är idioter. Ut på krogen med dig, eller nått!!

Själv har man då kärat ner sig rätt ordentligt..tror jag ..men ja, kan kanske bara så att jag vill ha nån också, hur vet man det? Sjukt mysig karl som är snäll å bra på alla sätt men samtidigt svår?! Aaah!! Trött på gorm!
 
Sv: Karlar. Vad fan?

kl

Ville skriva nått klokt här men vafan.. det finns inte tillräckligt med ord att beskriva dom med ((:
 
Sv: Karlar. Vad fan?

Kul när man inte vet själv. Jag skulle inte ha en av byns raggare och det va naturligtvis precis en av dom jag föll för 13 år sen och är med än.
Skinnvästen och myggjagarna är dock lagda på hyllan till vardags nu men kommer fram på en och annan fest :p
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 740
  • Artikel
Dagbok När jag gick i gymnasiet såg jag filmen Almost Famous med min mamma hemma i soffan på vår gamla tjock-TV. Egentligen är det väl en...
Svar
0
· Visningar
757
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 671
Senast: Tofs
·
Relationer Som ni säkert har läst i mina tidigare trådar så har jag en tendens att träffa fel killar, att bli för på osv när jag dejtar. Jag skulle...
Svar
19
· Visningar
2 699
Senast: Josseliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Kattbilder #9
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp