Spela spelet?

Smurfoff

Trådstartare
Som ni säkert har läst i mina tidigare trådar så har jag en tendens att träffa fel killar, att bli för på osv när jag dejtar. Jag skulle ta bort tinder men så skrev en kille som jag tyckte såg bra ut. Vi skrev massor och hade så mycket gemensamt och han söker seriöst som mig. Har inga barn men vill ha i framtiden bo på landet osv. Jag hade vägarna förbi där han bor så jag frågade om vi skulle ses för en kram. Det ville han gärna. Vi sågs ca 20 min och pratade. När jag var påväg hem så hade han skrivit på tinder om vi kunde prata på snapchat istället. Vi pratade intensivt hela kvällen om allt och ingenting. Jag tog bort min tinder för jag är trött på de. Igår skrev han inte på hela dagen. Jag skickade en rolig bild till honom vilket han svarade på sen frågade jag hur han mådde idag. Han var sliten, mycket med jobbet. Och han ska göra ett årligt prov på fredag. Sen skrev han att han skulle äta sen blev de sängen vid 19 på kvällen. Sen hördes vi inte. Jag kände verkligen wow med denna killen när vi träffades och jag vill inte förstöra genom att skrämma bort honom.. vilket jag gjort tidigare för jag varit för på och intensiv. Jag ska bita mig i tungan och inte höra av mig nu. Första träffen föreslog jag , och har i flera fall varit jag som skrivit först. Någon morgon skrev han dock först.

Samtidigt som jag tänker han borde vara intresserad eftersom han fråga om min snap efter vi sågs samtidigt så vet jag inte om han även dejtar andra.

Ska försöka att bara ta de lugnt. Men kommer få panik om han inte hört av sig inför helgen. Vill så gärna fråga när vi ska ha en riktig dejt. Han har ju sagt han gillar spänning att man inte ligger tidigt att de ska växa fram. Så detta kanske är hans taktik att inte tappa intresset?
 
Som ni säkert har läst i mina tidigare trådar så har jag en tendens att träffa fel killar, att bli för på osv när jag dejtar. Jag skulle ta bort tinder men så skrev en kille som jag tyckte såg bra ut. Vi skrev massor och hade så mycket gemensamt och han söker seriöst som mig. Har inga barn men vill ha i framtiden bo på landet osv. Jag hade vägarna förbi där han bor så jag frågade om vi skulle ses för en kram. Det ville han gärna. Vi sågs ca 20 min och pratade. När jag var påväg hem så hade han skrivit på tinder om vi kunde prata på snapchat istället. Vi pratade intensivt hela kvällen om allt och ingenting. Jag tog bort min tinder för jag är trött på de. Igår skrev han inte på hela dagen. Jag skickade en rolig bild till honom vilket han svarade på sen frågade jag hur han mådde idag. Han var sliten, mycket med jobbet. Och han ska göra ett årligt prov på fredag. Sen skrev han att han skulle äta sen blev de sängen vid 19 på kvällen. Sen hördes vi inte. Jag kände verkligen wow med denna killen när vi träffades och jag vill inte förstöra genom att skrämma bort honom.. vilket jag gjort tidigare för jag varit för på och intensiv. Jag ska bita mig i tungan och inte höra av mig nu. Första träffen föreslog jag , och har i flera fall varit jag som skrivit först. Någon morgon skrev han dock först.

Samtidigt som jag tänker han borde vara intresserad eftersom han fråga om min snap efter vi sågs samtidigt så vet jag inte om han även dejtar andra.

Ska försöka att bara ta de lugnt. Men kommer få panik om han inte hört av sig inför helgen. Vill så gärna fråga när vi ska ha en riktig dejt. Han har ju sagt han gillar spänning att man inte ligger tidigt att de ska växa fram. Så detta kanske är hans taktik att inte tappa intresset?
Känns det inte som att du kanske borde jobba med varför du blir så på och liksom ”får panik” om en man du träffat i 20 min inte hör av sig?
Och att du skriver om spela spel, taktik etc.

Det känns som att det blir så osunt fokus på att ”ha någon” att det gör att du väljer fel män, blir snudd på manisk etc.

Mår du bra i dig själv utan en relation?
Det känns inte så. Och det är väl kanske där man måste börja, för att få en sund och vettig relation.
 
Som ni säkert har läst i mina tidigare trådar så har jag en tendens att träffa fel killar, att bli för på osv när jag dejtar. Jag skulle ta bort tinder men så skrev en kille som jag tyckte såg bra ut. Vi skrev massor och hade så mycket gemensamt och han söker seriöst som mig. Har inga barn men vill ha i framtiden bo på landet osv. Jag hade vägarna förbi där han bor så jag frågade om vi skulle ses för en kram. Det ville han gärna. Vi sågs ca 20 min och pratade. När jag var påväg hem så hade han skrivit på tinder om vi kunde prata på snapchat istället. Vi pratade intensivt hela kvällen om allt och ingenting. Jag tog bort min tinder för jag är trött på de. Igår skrev han inte på hela dagen. Jag skickade en rolig bild till honom vilket han svarade på sen frågade jag hur han mådde idag. Han var sliten, mycket med jobbet. Och han ska göra ett årligt prov på fredag. Sen skrev han att han skulle äta sen blev de sängen vid 19 på kvällen. Sen hördes vi inte. Jag kände verkligen wow med denna killen när vi träffades och jag vill inte förstöra genom att skrämma bort honom.. vilket jag gjort tidigare för jag varit för på och intensiv. Jag ska bita mig i tungan och inte höra av mig nu. Första träffen föreslog jag , och har i flera fall varit jag som skrivit först. Någon morgon skrev han dock först.

Samtidigt som jag tänker han borde vara intresserad eftersom han fråga om min snap efter vi sågs samtidigt så vet jag inte om han även dejtar andra.

Ska försöka att bara ta de lugnt. Men kommer få panik om han inte hört av sig inför helgen. Vill så gärna fråga när vi ska ha en riktig dejt. Han har ju sagt han gillar spänning att man inte ligger tidigt att de ska växa fram. Så detta kanske är hans taktik att inte tappa intresset?

Förlåt, men det låter som att du borde lägga dejtning åt sidan och jobba med dig själv istället, precis som @tuaphua ovan är inne på. Har du funderat på terapi?
 
Spontant tänker jag att jag inte gillar killar som är för på, men om jag tänker efter så är det nog så att jag aldrig blev mer intresserad och jag tror orsaken känns som de var för på men i grunden var det nog inte det.
Jag tror som de andra att du behöver nog jobba mer med dig själv, bli tryggare och det klassiska, gilla dig själv mer, innan du letar relation :heart
 
Jag har gått och pratat med någon och vet att jag måste fokusera på mig själv. Därav jag tog bort tinder också för de stressar mig. Dejtande stressar mig för jag vill så mycket. Men känner vill inte slänga bort denna killen. Men samtidigt vill jag försöka ta de lugnt och inte förstöra genom att stressa.
 
Du börjar i fel ände. Allt det här med hur ska du göra för att han inte ska tappa intresset osv. Det blir samma sak varje gång. Var dig själv, gör det som känns bra för dig. Passar det inte killen är det inte rätt. Det ska kännas enkelt och okomplicerat.
Du ska inte ändra på dig, du behöver hitta någon som är som du.
Vill du skriva mycket så ska du ha någon som också vill skriva mycket.
 
Jag har tagit bort min tinder och ska ta en paus ifrån allting. För jag blir liksom beroende och "besatt" av de killarna jag dejtar. Och troligtvis så känner dem de och dras ifrån mig. Vi snackade lite igår och han verkar off. Jag skrev typ att jag tycker att vi ska gå på en rikitig dejt snart. Då svara han haha ja, vi får väl se hur vi gör. Jag klarar liksom inte såna luddiga svar. Så jag tänkte de går bära eller brista. Jag mår dåligt av att inte veta. Så jag frågade rakt ut om han vill ses igen eller inte. Inte svarat än men kanske skrämmer bort han men måste vara ärlig.
 
För jag blir liksom beroende och "besatt" av de killarna jag dejtar.

Och det är ju inte sunt alls, tyvärr. Det låter som att du fortfarande har en del att jobba med när det gäller både dig själv och relationer. Att må dåligt så fort över någon du precis har upprättat en kontakt med, då låter det som att det egentligen inte är kommunikationen i sig som är problemet utan hur du hanterar situationen.
 
Sen har jag svårt för oärlighet. Då jag hellre vill veta än att gå runt och fundera. Han svarade att hade han inte velat träffas igen så hade han sagt de. Men att det är rörigt i familjen just nu och han inte vet vad han vill just nu. Vilket jag kan tycka är lite konsitgt när man är 32 år gammal och inte kan träffa någon för det är strul i familjen. Men ja. För mig känns de som en ursäkt istället för att säga att han inte vill eller att han kanske dejtar någon annan
 
Sen har jag svårt för oärlighet. Då jag hellre vill veta än att gå runt och fundera. Han svarade att hade han inte velat träffas igen så hade han sagt de. Men att det är rörigt i familjen just nu och han inte vet vad han vill just nu. Vilket jag kan tycka är lite konsitgt när man är 32 år gammal och inte kan träffa någon för det är strul i familjen. Men ja. För mig känns de som en ursäkt istället för att säga att han inte vill eller att han kanske dejtar någon annan

Visst är ärlighet bättre. Men upplever man att man inte får det så får man titta på beteendet istället för vad som sägs. Dvs omständigheterna tyder ju på att han inte vill ses.
 
Sen har jag svårt för oärlighet. Då jag hellre vill veta än att gå runt och fundera. Han svarade att hade han inte velat träffas igen så hade han sagt de. Men att det är rörigt i familjen just nu och han inte vet vad han vill just nu. Vilket jag kan tycka är lite konsitgt när man är 32 år gammal och inte kan träffa någon för det är strul i familjen. Men ja. För mig känns de som en ursäkt istället för att säga att han inte vill eller att han kanske dejtar någon annan

Men varför skulle det vara ett "oärligt" svar? Strul inom familjen kan ju ta jättemycket fokus och energi, du vet ju inte vad det handlar om så att avskriva honom som oärlig för att han uppger det känns ju väldigt konstigt. Det kanske är ett hel-ärligt svar, att han inte vet helt enkelt. Det är ju faktiskt tillåtet att känna så också.
 
Sen har jag svårt för oärlighet. Då jag hellre vill veta än att gå runt och fundera. Han svarade att hade han inte velat träffas igen så hade han sagt de. Men att det är rörigt i familjen just nu och han inte vet vad han vill just nu. Vilket jag kan tycka är lite konsitgt när man är 32 år gammal och inte kan träffa någon för det är strul i familjen. Men ja. För mig känns de som en ursäkt istället för att säga att han inte vill eller att han kanske dejtar någon annan
Det är inte alltid lätt att på en gång veta om man vill ses igen. Han kanske vill fundera ett tag?
 
Sen har jag svårt för oärlighet. Då jag hellre vill veta än att gå runt och fundera. Han svarade att hade han inte velat träffas igen så hade han sagt de. Men att det är rörigt i familjen just nu och han inte vet vad han vill just nu. Vilket jag kan tycka är lite konsitgt när man är 32 år gammal och inte kan träffa någon för det är strul i familjen. Men ja. För mig känns de som en ursäkt istället för att säga att han inte vill eller att han kanske dejtar någon annan
Men lära känna varandra och bygga relation är en process. Du förväntar dig att du ska få ett facit på hur den processen kommer att utvecklas när den knappt har startat?

Strul i familjen kan väl vara ett sätt att säga att det pågår processer som tar fokus eller ork för tillfället. Vad som helst mellan att pappa är dement, systern knarkar eller en kusin är dödligt sjuk som man kanske inte vill dela i detalj med någon man nyss träffat...

Låter som du vill ha ett besked om att han ska dela resten av livet med dig efter en vecka? Med reklamationsgaranti om det inte blir så, typ.
 
Jag har tagit bort min tinder och ska ta en paus ifrån allting. För jag blir liksom beroende och "besatt" av de killarna jag dejtar. Och troligtvis så känner dem de och dras ifrån mig. Vi snackade lite igår och han verkar off. Jag skrev typ att jag tycker att vi ska gå på en rikitig dejt snart. Då svara han haha ja, vi får väl se hur vi gör. Jag klarar liksom inte såna luddiga svar. Så jag tänkte de går bära eller brista. Jag mår dåligt av att inte veta. Så jag frågade rakt ut om han vill ses igen eller inte. Inte svarat än men kanske skrämmer bort han men måste vara ärlig.

Jag var likadan när jag dejtade 🙈 jag är väldigt känslig för hur någon ger respons, men jag vet att jag själv är expert på att ge mixade signaler.. Det jag inte tänkte på i början var hur jag själv uppfattades när jag pendlade mellan att vara "på" och "off". Jag fick inte den responsen som gav mig trygghet och svarade kallt tillbaka eller inte alls. När jag slutade anpassa mig efter hur personen verkade och slutade försöka "muntra upp" någon som jag inte kände så gick det bättre :)

Vet numera orsaken till att jag fick "panik" och det har ingenting med dejting att göra egentligen. För min del så kommer det från en familjemedlem som fick mig som barn att hela tiden anpassa mig efter hens mående. Väldigt uttröttande att hela tiden behöva matcha någon annans känslor för att inte få skäll.

Vet inte något om dig, men mitt röriga inlägg kanske kan få igång några funderingar iaf. Jag tror att du behöver hitta orsaken till din "panik" så att du kan börja arbeta med problemet från grunden. Jag slutade inte dejta, men jag testade mig fram med lite olika metoder 😂 Jag var såklart alltid trevlig, men man har faktiskt inga skyldigheter att svara eller förklara sig till någon som man inte känner.
 
Som ni säkert har läst i mina tidigare trådar så har jag en tendens att träffa fel killar, att bli för på osv när jag dejtar. Jag skulle ta bort tinder men så skrev en kille som jag tyckte såg bra ut. Vi skrev massor och hade så mycket gemensamt och han söker seriöst som mig. Har inga barn men vill ha i framtiden bo på landet osv. Jag hade vägarna förbi där han bor så jag frågade om vi skulle ses för en kram. Det ville han gärna. Vi sågs ca 20 min och pratade. När jag var påväg hem så hade han skrivit på tinder om vi kunde prata på snapchat istället. Vi pratade intensivt hela kvällen om allt och ingenting. Jag tog bort min tinder för jag är trött på de. Igår skrev han inte på hela dagen. Jag skickade en rolig bild till honom vilket han svarade på sen frågade jag hur han mådde idag. Han var sliten, mycket med jobbet. Och han ska göra ett årligt prov på fredag. Sen skrev han att han skulle äta sen blev de sängen vid 19 på kvällen. Sen hördes vi inte. Jag kände verkligen wow med denna killen när vi träffades och jag vill inte förstöra genom att skrämma bort honom.. vilket jag gjort tidigare för jag varit för på och intensiv. Jag ska bita mig i tungan och inte höra av mig nu. Första träffen föreslog jag , och har i flera fall varit jag som skrivit först. Någon morgon skrev han dock först.

Samtidigt som jag tänker han borde vara intresserad eftersom han fråga om min snap efter vi sågs samtidigt så vet jag inte om han även dejtar andra.

Ska försöka att bara ta de lugnt. Men kommer få panik om han inte hört av sig inför helgen. Vill så gärna fråga när vi ska ha en riktig dejt. Han har ju sagt han gillar spänning att man inte ligger tidigt att de ska växa fram. Så detta kanske är hans taktik att inte tappa intresset?

Har du läst/lyssnat på podden Happy dejting? Jag tycker att hon ger bra tips utifrån ”din” problematik med dejting.
 
Har du läst/lyssnat på podden Happy dejting? Jag tycker att hon ger bra tips utifrån ”din” problematik med dejting.

Tipsar ju om Linnea/Happy Dating hela tiden (sorry) men TS @Mallju du beskriver sådan klassisk dejtingpanik, gång på gång.

https://happydating.se/dejtingpanik/

Jag har tagit bort min tinder och ska ta en paus ifrån allting. För jag blir liksom beroende och "besatt" av de killarna jag dejtar. Och troligtvis så känner dem de och dras ifrån mig. Vi snackade lite igår och han verkar off. Jag skrev typ att jag tycker att vi ska gå på en rikitig dejt snart. Då svara han haha ja, vi får väl se hur vi gör. Jag klarar liksom inte såna luddiga svar. Så jag tänkte de går bära eller brista. Jag mår dåligt av att inte veta. Så jag frågade rakt ut om han vill ses igen eller inte. Inte svarat än men kanske skrämmer bort han men måste vara ärlig.

Det är inte otydligt, det är ett nej.
 
Denna killen verkar inte riktigt hänga med på tåget helt o fullt. Sluta jaga så mkt. Slappna av och låt killen bli intresserad. Det går inte hetsa fram nått. Hör inte av dig mer. En grundregel är att OM killen är intresserad så hör han av sig. Det kan ta tid men IS I magen är nog viktigt.
 
. En grundregel är att OM killen är intresserad så hör han av sig. Det kan ta tid men IS I magen är nog viktigt.

Det var det fånigaste jag läst på ett tag. Varför hålla på med såna spel, anta, gissa och ta saker för givet öht?

Är man intresserad så håller man kontakt, är någon part mindre intresserad så antingen avvecklar eller avvaktar man, men att sluta höra av sig helt om man är intresserad av någon är bara korkat.
 
Det var det fånigaste jag läst på ett tag. Varför hålla på med såna spel, anta, gissa och ta saker för givet öht?

Är man intresserad så håller man kontakt, är någon part mindre intresserad så antingen avvecklar eller avvaktar man, men att sluta höra av sig helt om man är intresserad av någon är bara korkat.
Va så jag menade... ts verkar jaga lite för mkt. Avvakta är precis det jag menade.
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 001
Senast: tanten
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 026
Senast: Whoever
·
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 746
Senast: Stefffie
·
Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 275

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp