Min sambo är från Kanada, Ontario, och tycker att det är otroligt stor skillnad på Sverige och Kanada. Han har hunnit se Stockholm och Norrbotten.

Det är väldigt mycket som är totalt annorlunda här. Vi svenskar har en falsk bild av att Kanada är likt oss, men enligt en kanadensare är det verkligen inte så 😛. Det är rejäla kultur- och naturskillnader.

Det är mycket renare här, mer natur integrerad i städerna, folk beter sig annorlunda, luften är mycket renare, med mera.
 
Min sambo är från Kanada, Ontario, och tycker att det är otroligt stor skillnad på Sverige och Kanada. Han har hunnit se Stockholm och Norrbotten.

Det är väldigt mycket som är totalt annorlunda här. Vi svenskar har en falsk bild av att Kanada är likt oss, men enligt en kanadensare är det verkligen inte så 😛. Det är rejäla kultur- och naturskillnader.

Det är mycket renare här, mer natur integrerad i städerna, folk beter sig annorlunda, luften är mycket renare, med mera.

Fast Kanada ar STORT och visst finns det en hel del som paminner om Sverige, men inte overallt. I Saskatchewan, tyckte jag att det var mycket lika (runt Sascatoon and daromkring) och aven kompisar darifran kande sig valdigt hamma nar de bilade fran Norge till oss i Stockholms omradet. Det enda problemet var att lasa ortsnamnet tyckte de.:)
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Fast Kanada ar STORT och visst finns det en hel del som paminner om Sverige, men inte overallt. I Saskatchewan, tyckte jag att det var mycket lika (runt Sascatoon and daromkring) och aven kompisar darifran kande sig valdigt hamma nar de bilade fran Norge till oss i Stockholms omradet. Det enda problemet var att lasa ortsnamnet tyckte de.:)

Jag menar inte det visuella intrycket. Visst har vi många liknande arter.

Men det är stora kulturella skillnader, som märks i bland annat stadsplaneringen.
 
Jag menar inte det visuella intrycket. Visst har vi många liknande arter.

Men det är stora kulturella skillnader, som märks i bland annat stadsplaneringen.

Absolut! Det ar oerhort stora kulturella skillnader. Rent kulturellt upplever jag att Kanada ligger narmare oss har pa vastkusten och norra ostkusten av USA, men aven dar finns det klara skillnader.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 819
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 730
Senast: Jeps
·
Tjatter Det var en gång en liten blå bil som ägdes av en äldre dam. Damen hade under vintern bestämt sig för att sluta köra bil. Då hon inte...
Svar
0
· Visningar
555
Senast: Rie
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 909
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp