Karriärsbyte, programmering?

Det finns massor med ramverk för det, och man använder det väl främst för att många kan det, inte för att det är vettigt att använda det egentligen. Lite som att man kan använda en hammare för få in en skruv i en träbit, men det kanske hade varit smartare att använda en skruvmejsel.
Haha, härlig liknelse som fortfarande inte lockar mig till JavaScript 😅. I min värld är JavaScript bara stökigt och flummigt! Iaf jämfört med .net.
 
Jag tänkte faktiskt hänga på första kursen på en av utbildningarna vi har på vår skola, mest för att det blir kul. Så ska försöka lajja runt lite med c++ i början på hösten 😁😬
Har du läst programmering innan eller det blir första kursen för dig nu?
 
Det är de här två utbildningarna som är aktuella nu

Webbutvecklare inom .NET

Den har jag fått plats på och tackat ja till. En stor fördel rent praktiskt här är att jag inte tvunget måste ta mig till skolan, utan kan koppla upp mig hemifrån via teams. Men det är ändå lärarledda föreläsningar i realtid.

Fullstackutvecklare inriktning JavaScript

Här står jag som reserv (plats 18, men började på 33 så det händer en hel del så det finns nog chans att komma in)
Här måste jag dock ta mig till skolan ca 2 dagar i veckan. Det är ingen omöjlighet men ändå en restid på ca 1 timme.

Vad jag kan se på kurserna så ingår även JavaScript (back- och frontend) i den första utbildningen, så om det är en viktig del att kunna så får jag ju en del av det även där.
Det är verkligen skitsvårt att veta vad man ska välja när man inte har nån förkunskap så jag är mycket tacksam för att ni delar med er 🤩
 
Har du läst programmering innan eller det blir första kursen för dig nu?
Bara hållt på med logisk programmering tidigare, så blir första "riktiga". Våra studerande måste ha läst programmering 1 för att vara behöriga, så jag kommer att vara sämst av alla, men vill mest pilla och lära mig lite eftersom jag är utbildningsledare för våra programmerare 😁
 
Säger också fullstack, och skulle du söka jobb hos mig sen så sikta på javascript :D Men du har absolut en arbetsmarknad inom .NET också.
Det ingår 2 kurser JavaScript i den första (.NET) utbildningen med, får jag jobb hos dig då? 😄
 
Bara hållt på med logisk programmering tidigare, så blir första "riktiga". Våra studerande måste ha läst programmering 1 för att vara behöriga, så jag kommer att vara sämst av alla, men vill mest pilla och lära mig lite eftersom jag är utbildningsledare för våra programmerare 😁
Okej, jag vet inte vad logisk programmering är heller 😆
Men då förstår jag att du vill ha lite koll på vad dina studenter pysslar med 😁 Vilken utbildning/skola är det som du är utbildningsledare på?
 
Okej, jag vet inte vad logisk programmering är heller 😆
Men då förstår jag att du vill ha lite koll på vad dina studenter pysslar med 😁 Vilken utbildning/skola är det som du är utbildningsledare på?
Utan att avslöja exakt vem jag är så är det spelprogrammerare vi utbildar (därav c++) 😁
 
Jag hade också valt backend/fullstack. Har läst ett år på frontend nu och det är väldigt roligt och kommer att läsa klart de sista kurserna i höst samtidigt som jag hoppar på något mer backend/fullstack för att jag känner att bara frontend inte räcker. :) Så det blir 200% ett par månader i höst, men det ska nog gå bra. Tyckte inte att utbildningen var 100% så håller tummarna för att det blir likadant nu i höst. :laugh:
 
Det ingår 2 kurser JavaScript i den första (.NET) utbildningen med, får jag jobb hos dig då? 😄

Absolut :D

(Jag brukar iofs säga att inställningen är viktigast, och att man har lärt sig något programmeringsspråk, när vi rekryterar nyexade. Men om man pluggat .NET och tycker att just det är det bästa som hänt sedan skivat bröd så kanske man hellre ska söka sig nån annanstans :) )
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp