Karriärstegen, klättra upp, ner eller stanna

Såklart! Du har ju jobbat där tidigare, de slog förmodligen frivolter av lycka när din ansökan trillade in. Engagerade, erfarna, kunniga medarbetare växer inte på träd i den branschen.

(Det är så kul att se att du valde det du verkligen kände lust till! :up:)
Det är dock två fantastiska föredetta anställda som också sökt jobb där - och inte blivit kallade :o
 
Fast då bör du vara ännu mer fantastisk. ;) Kom ihåg att de kallade dig men inte de två andra om de vill tafsa på ditt löneanspråk.
De tafsade ordentligt på det kan jag säga. De kunde eventuellt inte ens erbjuda det jag har idag (vilket inte är en höjdarlön). Så lite besviken är jag allt.

Vi får se hur det blir, det var några internasökanden också som går först.
 
De tafsade ordentligt på det kan jag säga. De kunde eventuellt inte ens erbjuda det jag har idag (vilket inte är en höjdarlön). Så lite besviken är jag allt.

Vi får se hur det blir, det var några internasökanden också som går först.
Om de ”eventuellt” inte kan erbjuda vad du har i dag så kommer de antagligen ge sig där.
Men vad trist om det stupar på det!
 
Jahapp.
Blev erbjuden en tjänst trots allt! Har fått till måndag på mig att bestämma mig. 500:- mindre i lön än vad jag har idag. Blir ju dock OB, men av ren princip så tycker jag att jobb med obekväma tider ska ha högre grundlön än kontorstider. Å andra sidan så kräver mitt nuvarande jobb högskoleutbildning och det gör inte detta.

Jag får dra det några vändor till i mitt huvud och framför allt försöka släppa mitt dåliga samvete.
 
Jahapp.
Blev erbjuden en tjänst trots allt! Har fått till måndag på mig att bestämma mig. 500:- mindre i lön än vad jag har idag. Blir ju dock OB, men av ren princip så tycker jag att jobb med obekväma tider ska ha högre grundlön än kontorstider. Å andra sidan så kräver mitt nuvarande jobb högskoleutbildning och det gör inte detta.

Jag får dra det några vändor till i mitt huvud och framför allt försöka släppa mitt dåliga samvete.
Jag har gjort många lappkast i mitt yrkesliv och haft jobb med bra mycket högre lön jag än vad jag har idag och är nu i lågstatusyrke men jag älskar mitt jobb och de människor jag jobbar med både som kollegor och brukare. Så jag känner att mitt val att ha det jobb jag har, ger mig själsro och livskvalitét vilket är viktigare än annat för mig. Lycka till med dina funderingar, det blir säkert bra hur du än väljer att göra om du lyssnar på din magkänsla och huvud. 🙂
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, Jag har sen ett år tillbaka varit sugen på att byta jobb. Sökte därför en tjänst som jag blev intresserad av. Var på intervju och...
2
Svar
33
· Visningar
2 679
Senast: Dorinda
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 948
Senast: Dimmoln
·
Skola & Jobb Skulle behöva lite input och hjälp att tänka och då är ju Buke absolut bästa platsen! Gammal medlem, anonymt konto just nu. Är 30+ och...
2
Svar
37
· Visningar
3 470
Senast: DarkInNight
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kan inte låta bli att fascineras över vilket perfekt recept mitt nuvarande jobb följer för att döda precis all jobbmotivation jag...
Svar
12
· Visningar
2 091

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp