Kaspersky eller NOD32

aiquen

Trådstartare
Vilket är enligt tester och annat det bästa anti-virusprogrammet av de två? Jag har försökt googla runt lite, men tycker inte direkt att jag hittar någonting "av värde" s.a.s... Så, hjälp? ;)

Sv: Kaspersky eller NOD32

personligen tycker jag kaspersky är skabbigt kodat, interfacet då.

så jag föredrar nod32.

annars tror jag inte annat än att man kan säga att Norton är det sämsta av alla bra virusskydd.
det är inte som att man kan hitta ett test där man testar virusskydds förmågor.

Jag har NOD32, en kompis fixade det åt mig och enligt hans kontakter så ska det vara det bästa virusprogrammet på marknaden just nu..

(kontakten är en sån där fuling som kodar (heter det så?) virus)

Jag har haft mitt i dryga året och fungerar fläckfritt, inga problem alls.

Tack för svaren! NOD32 verkar ju bäst hittills i alla fall. ;) Och enligt hemsidan så är de (såklart) helt klart bäst av alla antivirusprogram på marknaden, men jag vet förstås inte hur pass objektiva alla testresultat som visas där är...

Nåväl, det följer väl förresten inte med någon brandvägg med NOD32? Jag kan i alla fall inte direkt hitta något om det på hemsidan. Så, följdfråga: ni som använder NOD32 - vad har ni för brandvägg? Och är det något mer man bör komplettera med, som typ Ad-aware eller liknande eller ger NOD32 ett fullgott skydd mot alla typer av spyware?

använder du en rotuer så anser jag att det duger som fulgott skydd, för, Vill någon ta sig in i din dator, så kommer de att göra de ändå, oavsett brandvägg (undantaget hårdvara med ruggigt fin deny all konfig).

det den skyddar emot är automatiserade attacker, och "script kiddies", dvs tonåringar med färdiga program och minimal kunskap i ämnet.

Personligen gillar jag Nod32 bättre, kör på det och täcker upp med Zonealarm Pro som brandvägg. Kör dessutom Ad-aware och Spybot-SaD, och kör PeerGuardian. Fungerar utmärkt, efter att ha haft mkt problem tidigare..

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp... Har castat från min telefon till TVn för ett par timmar sedan utan problem. Men nu när jag skulle starta ett program händer det... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
6 821
Senast: Happimess
·
IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
407
Senast: sweep
·
IT & mobiler Jag är ingen stor poddlyssnare, men skulle ändå vilja ha en specifik app för det. Har haft Googles, vad den nu hette, men den har de...
Svar
12
· Visningar
414
Senast: Lavine
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 190
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V