Penny_Lane

Trådstartare
Ni som är kassörer i era ridklubbar.
Hur funkar det?
Vad ingår i era uppdrag?
Hur mkt tid tycker ni att det tar?

Sv: Kassör

Kassörens arbetsuppgifter:
- Sköter bokföringen
- Ekonomisk rapport på styrelsemötena
- Gör tillsammans med ordförande en budget inför verksamhetsåret
- Gör bokslut
- Gör in- och utbetalningar
- Gör budget för enskilda aktiviteter

Hämtat från "Min Ungdomssektion", men det gäller ju likväl för arbetet i "stora styrelsen".

Har aldrig själv varit kassör, men har suttit i olika typer av styrelser sedan barnsben. Det är väl som med allt styrelsearbete att det tar så mycket tid man själv lägger ner på det. En kassör är ju en invald ledamot i styrelsen. Kassör blir man ju först när styrelsen haft sitt konstituerande möte efter årsmötet. Alltså kan man ju som kassör också ta på sig andra uppdrag om man så vill. Det kan alltså ta ungefär hur mycket tid man vill. Men jag antar att du är ute efter någon slags minimitid. Det är ju svårt att säga och beror säkerligen på hur stor och aktiv föreningen är. Jag tycker du ska fråga valberedningen, de borde kunna svara på din fråga!

Lycka till! :)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Vi sitter och tittar på mark där vi gärna skulle starta upp en hästverksamhet. Det kluriga är att veta vad man kan räkna med för... 2
Svar
21
· Visningar
2 106
Senast: Magnum
·
Hästmänniskan Som titeln lyder, är det klokt att köpa en häst på 141cm när man själv är 163? Jag är 19 och väger inte så mycket, men det kan ju... 2
Svar
38
· Visningar
2 967
Senast: Editten
·
Hästmänniskan Jag är en tjej som ska börja gymnasiet till hösten. Jag har sökt in till hästskötar linjen i första hand och djursjukvård i andra hand...
Svar
14
· Visningar
1 216
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Söker tips kring hästköp! Jag tar examen i vår och går i tankarna på att skaffa häst igen. Ekonomin för att köpa en färdigutbildad...
Svar
5
· Visningar
863
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka