Bukefalos 28 år!

Kastanjer och sporrar!

K

KallaJo

Hej! Jag har ett problem, min häst får jätte stora kastanjer och sporrar. Jätte äckligt, har hört att man ska ta och smörja på med babyolja, köpte det.. Har använt i flera månader nu, men inget har hänt. Nån som har nåt bra tips? :eek:
 
Sv: Kastanjer och sporrar!

Jag vet inte hur det är på andra hästar (brukar nämligen inte fundera över det) men på Michelle så brukar hennes kastanjer skiva sig för att sedan ramla av så jag brukar inte göra ett smack för det är ganska naturligt att en häst har så...
 
Sv: Kastanjer och sporrar!

Inte så äckligt tycker jag... Jag brukar klippa med hovtången, liten bit i taget, och försiktigt så jag inte klipper för långt.
 
Sv: Kastanjer och sporrar!

Vi har en shettis i stallet som kastanjer och sporrar växer mycket på och trillar inte dän av sej själv så jag brukar be våran underbara hovslagare att klippa dom
 
Sv: Kastanjer och sporrar!

Jag tar också hovtången till kastanjer och sporrar. Fungerar super, har aldrig lyckats klippa för långt in.
 
Sv: Kastanjer och sporrar!

Min häst har ENORMA kastanjer som inte ramlar av själva, så jag brukar skära bort dom, eller så brukar min hovslagare ta bort dom.
 
Sv: Kastanjer och sporrar!

Är de inte alltför stora så är de lätta att pilla bort med fingrarna också. Jag brukar ha lite koll på min hästs och pilla bort lite av dem innan de blir för stora.
 

Liknande trådar

L
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 291
Senast: gulakatten
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 627
Hästvård Hej! Behöver lite råd och tips!☺️ Köpte ett halvblod på 17år för 1 månad sedan. Ej igångsatt, har inte blivit riden regelbundet på flera...
Svar
12
· Visningar
1 128
Senast: KAROLIJNAH
·
L
  • Artikel
Dagbok Det är så jävla mycket som är sjukt och konstigt och äckligt i denhär världen. Och det är så jävla svårt att veta vad man ska tro på och...
2
Svar
35
· Visningar
1 932
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp