Bukefalos 28 år!

Kastanjer och sporrar!

K

KallaJo

Hej! Jag har ett problem, min häst får jätte stora kastanjer och sporrar. Jätte äckligt, har hört att man ska ta och smörja på med babyolja, köpte det.. Har använt i flera månader nu, men inget har hänt. Nån som har nåt bra tips? :eek:
 
Sv: Kastanjer och sporrar!

Jag vet inte hur det är på andra hästar (brukar nämligen inte fundera över det) men på Michelle så brukar hennes kastanjer skiva sig för att sedan ramla av så jag brukar inte göra ett smack för det är ganska naturligt att en häst har så...
 
Sv: Kastanjer och sporrar!

Inte så äckligt tycker jag... Jag brukar klippa med hovtången, liten bit i taget, och försiktigt så jag inte klipper för långt.
 
Sv: Kastanjer och sporrar!

Vi har en shettis i stallet som kastanjer och sporrar växer mycket på och trillar inte dän av sej själv så jag brukar be våran underbara hovslagare att klippa dom
 
Sv: Kastanjer och sporrar!

Jag tar också hovtången till kastanjer och sporrar. Fungerar super, har aldrig lyckats klippa för långt in.
 
Sv: Kastanjer och sporrar!

Min häst har ENORMA kastanjer som inte ramlar av själva, så jag brukar skära bort dom, eller så brukar min hovslagare ta bort dom.
 
Sv: Kastanjer och sporrar!

Är de inte alltför stora så är de lätta att pilla bort med fingrarna också. Jag brukar ha lite koll på min hästs och pilla bort lite av dem innan de blir för stora.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst fick svår mugg som tog nästan 8 månader att läka ut helt (flertalet antibiotikabehandlingar invärtes och utvärtes). Detta...
Svar
0
· Visningar
249
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 736
Senast: Flixon
·
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
313
Senast: Ponylove
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 647
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp