Kastar med huvet

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare 90natta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 697
9

90natta

vad ska jag göra?? börjar att bli irreiterad nu

Min häst "kastar" med huvet ofta i boxen och när vi är på hem väg efter en ridtur.. han gör så när han blir rastlös, men det är så jobbig när man rider och han håller på så.
Ibland så snubbalr han för han ser inte vägen framför sig:crazy:

vad ska man göra...har försökt att ignorera det, men han sluatr ja inte??

Några tips??;)

Sv: Kastar med huvet

Min pålle gör aldrig så i boxen men däremot så kan hon göra så om hon inte har fått springa av sig på ett tag. Ett tips kan vara att din pålle får göra av med lite överskottsenergi t ex längre galoppsträckor. En annan sak kan ju vara att hästen får vara ute så mycket som möjligt - ej mindre än 10 timmar.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ganska nyligen flyttade det in en valack till hagen där mitt sto går som enligt tidigare ägare har gått med ston innan. Ganska... 2
Svar
32
· Visningar
2 396
Relationer Hej, Jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig i denna situationen och buke brukar ju vara fantastiskt. Ett par gånger om året är vi...
Svar
14
· Visningar
1 282
Senast: Anna-Bella
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
495
Senast: tanten
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
17 234

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka