Kastration och urinläkage?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Eliza77
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 973
E

Eliza77

Jag har en hane som är väldigt jobbig att ha med att göra ute. Allt som styr är hans nos och det gör honom nästintill okontaktbar.

Han är väldigt väldresserad annars och lyder till 95% förutom när han är ute och det finns tikar i närheten. Jag börjar bli så trött på hans beteende så jag börjar fundera på att kastrera honom.

Nu till min fråga. Han läcker urin som det är nu. En mycket duktig urolog har tittat på honom men hittar inget fysiskt fel, vare sig med prostatan eller urinblåsa/urinrör. Han äter Propalin men det gör ingen större skillnad. Jag vet att det finns en risk att hanar börjar läcka efter kastration men i hans fall vet jag inte om det skule göra någon skillnad.

Ni som har kastrerat era hanar har de börjat läcka efter? Jag vill ju inte att det skall bli värre. Urinläkaget är jobbigt som det är endå.

Tacksam för svar!

Sv: Kastration och urinläkage?

Jag lät kastrera min hane för knappt två veckor sedan (p g a tik i familjen), och han läcker inte. Allt har, peppar, peppar, gått helt komplikationsfritt.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
369
Senast: Annique
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 192
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 496
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
867
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka