Kastrera eller inte kastrera?

limona

Trådstartare
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra! Jag har en ragdoll hona och har startat en liten uppfödning. Den ska förbli liten. Honan är tre år i höst och har haft två kullar. Sex ungar i första och en i andra. Det berodde troligen på hanen som parat fem honor och aldrig fått större kull än två. Sista kullen/ ungen föddes vid jul. Jag vill och har planerat att ta en kull till och para efter sommaren. Sen kastrera. MEN - honan har väldigt starka drifter, på p-piller är hon alltid på gränsen att bryta ut i löp, hon är stingslig osocial och lite ledsen? Vill bara rymma ut hela tiden. Hon får komma ut ofta då hon är trygg i vår trädgård och vi har henne under uppsikt. Men hon är inte min goa Isa :-(
Jag funderar på att kastrera henne nu och förhoppningsvis blir hon sig själv igen. Samtidigt som det bara rör sig om några sommarmånader...
Jag har sparat dottern från i julas, som är ljuvlug. Men jag kan ju inte kolla UL status på hjärta och njurar på henne förrän i december. Vad skulle ni gjort? Att sälja och köpa annan hona är uteslutet!
 
Sv: Kastrera eller inte kastrera?

hur ofta ger du p-piller? vissa behöver oftare än 1ggn/veckan

sedan kan ju även dottern påverka henne negativt..
 
Sv: Kastrera eller inte kastrera?

Jag ger varje torsdag. Kan man ge oftare? Det kunde vara värt att testa. Hon är inte förtjust i dottern längre. Mycket fräs och morr samtidigt som hon leker vilda lekar med henne. Men dottern söker inte hennes sällskap så mycket längre.
 
Sv: Kastrera eller inte kastrera?

Jag ger varje torsdag. Kan man ge oftare? Det kunde vara värt att testa. Hon är inte förtjust i dottern längre. Mycket fräs och morr samtidigt som hon leker vilda lekar med henne. Men dottern söker inte hennes sällskap så mycket längre.

jag var tvungen att ge var 3e dag för att min hona ej skulle löpa igenom, testa var 5e dag och se om de blir någon skillnad
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har haft fertila djur i många år och under vissa perioder är ju honorna lite mer bananas. Helt normalt. Honan jag har nu är 2 1/2 år...
Svar
4
· Visningar
1 060
Senast: Corax
·
Katthälsa Lite luddig rubrik kanske, men såhär ligger det till. För ett par veckor sedan fick jag grannens två katter, en kattunge på typ 5,5...
2
Svar
20
· Visningar
2 774
Senast: Meibla
·
Katthälsa Ja, hur många katter får man på en begränsad yta? Jag har tidigare startat en tråd när mamma skulle få hem en 1årig katt. Den katten...
2
Svar
23
· Visningar
7 816
Senast: HunterLodge
·
Däggdjur Hej har skaffat en lite äldre väligt fin dvärgvädurskille (viltfärgad) som har stamtavla och är utställd med bra poäng. Han är...
Svar
8
· Visningar
2 551
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp