Kastrera han katt

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Blondi3958
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 796
B

Blondi3958

Hur gammla måste dom vara då?
Har gjort det för något år sedan på min nuvarande katt,man jag kommer inte ihåg hur gammal han var :confused:

Sv: Kastrera han katt

Min Vet. rekomenderar att katten ska vara minst 6 månader.

Äldsta var nio månader och bodde inne då, yngsta var straxt över 7 månader när han snörptes.
Skillnaden är väl att ju senare man gör det ju mer befäst blir de beteende de redan fått som könsmogen, min katt beter sig stundtals som en okastrerad ungslyngel trots att han både är vuxen och ska vara tämligen opåverkad av testosteron :crazy:
Just nu har han vart borta två veckor och det första man gör när man kommer hem är att återta reviret som grannens gråa fula okastrerade hane snott, detta med liv och lust i högljudda argumentationer på gräsmattan :crazy:

Då får han bli kastrerad så fört det går vid, 6 mån ålder, för jag vill inte ha en katt som går och skriker när det är löp perioder :crazy:

Har för mig att vi kastrerade min nuvarande katt vid den tidpunkten och han är hur snäll som hällst, dock lite feg :smirk:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
37
· Visningar
2 083
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
567
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Våra katter vägrar äta blötmat och därför behöver jag hitta ett torrfoder som är okey. Vi har provat SMAAK Cat Adult Sterilised Kyckling...
Svar
5
· Visningar
540
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
415
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka