kastrera hankanin

A

anna_bpj

Hur gammal måste en han kanin vara för att man ska kunna kastrera den?
 
Sv: kastrera hankanin

Den kan kastreras i princip så fort kulorna trillat ner.
Men veterinären här råder att man väntar tills den är ca 6 månader.
 
Sv: kastrera hankanin

Min var fem månader, men det är också en väldigt liten kanin. Och ja, i det här fallet spelar storleken roll. ;) Men som Ninni säger, så fort kulorna trillat ner. Sen kan man gärna vänta ett tag till, de tål narkosen bättre om de är lite större. Men alla veterinärer söver ju inte heller, en del kör bara lokalbedövning. :)
 
Sv: kastrera hankanin

Men alla veterinärer söver ju inte heller, en del kör bara lokalbedövning. :)

Har du lust att utveckla det lite mer. Förstår inte hur det skulle gå till. Nån som får hålla fast kaninen med våld under operationen då?
 

Liknande trådar

Däggdjur Jag tog över en hankanin, tog den till veterinären för kastrering, veterinären sa att han redan var kastrerad, köpte två honor…NU är han...
Svar
3
· Visningar
1 097
Senast: fejt
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 555
Senast: KesoNeso
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 129
Senast: Stinaelin
·
Däggdjur Jag har tagit över en drygt två år gammal dvärgvädur. Han har bott hos min kompis sedan han var 12 veckor. Idag skulle han kastreras men...
Svar
3
· Visningar
1 470
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp