Kastrera/Sterilisera

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare fancyfree
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 828
Sv: Kastrera/Sterilisera

Precis, och honkatten behöver inte löpa först även om vissa veterinärer fortfarande tror det.

Från 12 veckors ålder beroende på vilken veterinär man vänder sig till.

Ok, jo för lillkatten är antagligen en hane. Så man kanske kan kastrera innan han blir för jobbig med våra honor, vid vilken ålder blir dom könsmogna? Skiljer det sig något i utveckligen mellan honor o hanar

(har aldrig haft en hankatt förut)

Honor kan bli könsmogna redan vid 4 månaders ålder, hanar är ofta lite senare av sig men från 6 månaders ålder bör man räkna dem som könsmogna.

Ok då vet jag, kastrerar honom runt halvåret.

Får väl ringa en veterinär senare och kolla vad dom tycker..

Liknande trådar

Övr. Katt Chimera eller chimär är vad det kallas om två foster i ett tidigt stadium slås ihop till ett. När jag läst om det tidigare (och på...
Svar
17
· Visningar
1 201
Senast: Asko
·
Katthälsa Kort beskrivning av problemet. 2 kastrerade bröder födda 24/3-24. De äter färskfoder (vaisto)och carnilove torrfoder kittens. Den ena...
Svar
2
· Visningar
383
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Min gamla katta (17+) har börjat tycka att det är jobbigt med torrfoder och efter att ha provat oss fram lite har jag konstaterat att... 2
Svar
22
· Visningar
917
Senast: ameo
·
Övr. Katt Hjälp Min katt födde ungar i soffan igår Nu när jag försöker flytta dom till bolådan så bär hon tbx dom till soffan !!! Va gör jag ?
Svar
0
· Visningar
173
Senast: Love
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka