Kat I och II-ponnyer, vilka gränser?

break_a_leg

Trådstartare
Vid internationella tävlingar så delar man ju in ponnyer i kat I och II, men vilka är mankhöjdsgränserna? Mitt minne är bra men kort och jag har förträngt detta fastän jag har läst det någon gång...

Sv: Kat I och II-ponnyer, vilka gränser?

I = D-ponny och II=C-ponny. Är inte 100% säker på att gränserna är desamma, men de bör vara det eftersom när vi arrangerade Baltic var det ingen diskussion om att något var annorlunda.

Sv: Kat I och II-ponnyer, vilka gränser?

Jag har för mig att kat II är tom 138 cm och kat I 138,1 - 148 cm. Men det är länge sen jag var ponnyryttare... :o

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
604
Senast: Ramona
·
Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 167
Senast: TinyWiny
·
R
Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 666
Senast: Sel
·
Tävling Jobbat på många ponny-tävlingar, och jag har slutat räkna hur många gånger jag sett pappor lyfta in ponnysar tillsammans... Gärna... 5 6 7
Svar
134
· Visningar
11 407
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka