Bukefalos 28 år!

katt problem????

nyckelpiga

Trådstartare
helå.har en kattunge hemma som ä ca 5 månader o en vuxne ca 5 år.kattungen ä ju himla lekfull o anfaller den vuxna katten.nu till problemet,d verkar som den vuxna katten tror d ä blodigt allvar o skriker i högan sky(rikitigt högt)klänger o hoppar på henne,den vuxne ligger bara still o skriker o morrar o låter den lille klänga sej fast,efter ett tag så "vågar" den vuxna slå te med tassen o fräser o springer iväg o då med den lille efter:crazy: den vuxna katten har aldrig fräst förut men nu om man lyfter upp henne när den lille ä nära så fräser hon o morrar:confused:
känns som hon är rädd för den lille:confused: men samtidigt kan båda ligga ihop o sova o tvätta varandra...:)
är det nån som fattar dessa beteeenden???:confused:
 
Sv: katt problem????

Har katten (den äldsta) varit ensam en längre tid?

Så var det för fem år sedan med våra katter vi har nu. Den ena är tio och den andra fem. När vi fick hem henne för ca: 5 år sedan, så hade den äldsta varit ensam i två år och så blev det ung likadant som för dig.

Våran äldsta katt tyckte inte alls om att våran yngre hoppade på henne hela tiden och kutade efter, anföll osv. Det kunde bli bråk och hon var sur, men vågade inte riktigt säga ifrån ordentligt. (Jag tror att de förstår att katten de umgås med är mindre och inte tål lika mkt).

Det finns ingenting man kan göra egentligen mer än att låta tiden gå (eller det gjorde vi iaf) och idag så är de bästa vänner även fast den äldsta fortf är lite irriterad på den yngre ibland.

Det borde lösa sig ju längre tiden går. :)
Lycka till!
 
Sv: katt problem????

jo hon har varit själv några år,hon hade en brorsa förut o då va hon oxå likadan,gick knappt att ta i henne då:crazy:
d stämmer nog d du sklrev att hon inte säger till ordentligt för kattungen är så liten.ibland går d bra o ibland inte,vissa dar räcker d med att den lille kommer nära så morrar hon....o ibland ä d hur lugnt som hellst.tycker allt hon kan va lite fjantig ibland när hon skriker i högan sky när den lille vill leka,den vuxna springer i full fart med den lille efter.......:angel:
men som sagt jag hoppas d går över,konstigt nog så kan hon ibland säga till ordentligt o daska med tassen men den lilla verkar inte bry sej utan ser ut som hon blir arg på riktigt,öronen åt sidan,reser sej o anfaller,emn d kanske ä lek d med....:confused: hon ä jädrans kaxig den lille...
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 596
Katthälsa Har en 5årig huskatt som varit kastrerad sen 5-6 månaders ålder. Han kom hit som kattunge, men antagligen för tidigt för att lämna...
Svar
16
· Visningar
2 179
Övr. Hund Åh sliter mitt hår! :arghh: Fick hem en 4 månaders boxervalp förra helgen. Super fin och följsam! Uppfödaren har lagt ner mycket tid på...
Svar
13
· Visningar
1 622
Senast: Lampan
·
Övr. Katt Hej! Vi har haft en katt i snart 3 år och skaffade en kattunge för 3-4 dagar sedan. Första dagen fräste och morrade han men höll sig på...
Svar
7
· Visningar
3 895

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp