Bukefalos 28 år!

Katt som inte äter, sondmatning?

Sv: Katt som inte äter, sondmatning?

Jag får ta hem henne idag! Ska få med lite sån mjukmat som hon tydligen tyckte var gott. :)

Den här mjukmaten tänker hon visst inte äta hemma iaf. :p Det verkar gå bra än så länge. Hon är tjurig över medicineringen och hon äter inte så mkt som jag skulle önska men hon äter. Dock så äter hon inte sin egen mat utan hankattens. :meh: Jag vågar inte riktigt propsa på att hon ska äta sin egen än utan får väl vara glad bara hon äter. ;)
 
Sv: Katt som inte äter, sondmatning?

Har du provat att värma mjukmaten lite i micron eller i vattenbad? Den behöver nämligen värmas lite för att alla (i kattens nos iallafall) goda dofter ska komma fram och därmed också smaken. Våran åt den inte kall alls men när den var uppvärmd så åt hon. Tills den hade kallnat, då var det bara att värma på igen.

Testa annars att köpa kattungemat till henne. Mjaus torrfoder till vuxna katter ger jag inte mycket för men de har ett kattungefoder som faktiskt är helt okej. Det säljs i ganska små påsar och kostar inte så mycket så det kan vara värt att prova. Föräldrafritt heter det. Det brukar finnas på Ica och i övriga dagligvaruhandeln. Det kanske hon kan tycka är gott? Då får hon ju iallafall i sig mer energi per tugga än av sitt vanliga torrfoder. Det är ju också lite mindre bitar så det är kanske enklare att äta det då också.
 
Senast ändrad:
Sv: Katt som inte äter, sondmatning?

Tack för tipset!

Jag provade att värma mjukmaten igår kväll och då åt hon lite av den iaf. :D

Sen tog jag hem några bitar av stallkattens mat som hon varit och nallat på innan jag gömde den så att folk inte kunde ge honom "fri tillgång" och där med även övergöda mina katter. Men hon ville inte äta de bitarna heller, hunden snodde dom sen vid ett obevakat ögonblick. :meh:
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 212
Senast: Sassy
·
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
983
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 364
Katthälsa Min älskade älskade katt började plötsligt kräkas och få minskad aptit för två veckor sen. Efter jagande av veterinärer lyckades vi få...
Svar
12
· Visningar
1 955
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp