Kattens namn?

Nuvarande katter:
Vidama's Shakyra - Kyra
Vesselkattens RumpNisse - Räven
Kisomapa's Oliviero - Otto
Eldvaktarns Dacia - Daisy
Eldvaktarns Divine - Vivi
Eldvaktarns EllaMai - Maia

Tidagare katter:
Lilla My
Svullo
Mårran
Filippa - Nippis
Siri
Dragonfire Michigan - Bråke
Moogles Star of Tarot - Bråkan
Villkattens Yinglebell - Ping

Kommande katter(tror jag kommer få dessa smeknamn)
Somalissa Ulia - Julia
Somalissa Ulina - Lina
Somalissa Moxie

Rävens söndagsnamn är helt underbart :rofl: Har de fnissat på utställningar när de ropat upp honom? :D
 
Min son som då var två år fick döpa vår katt. Sonen var väldigt förtjust i äpplen men kunde inte riktigt uttala det. När vi frågade vad katten skulle heta sa han tvärsäkert "Pläpple". 😂 Pläpple är nu 11 år. ❤
 
Min katt är en bondkatt som jag tog över när hon var ca 2 år. Hos förra ägaren hette hon Lillan. Det tyckte jag var lite tråkigt så jag försökte hitta på ett namn som lät lite likt, så det blev Lilja. Det tog dock inte lång tid innan både jag och sambon började kalla henne för Kattsson, som ett smeknamn. Så en vacker dag fick jag bara inse att det var det namnet hon lystrade bäst till :D Så nu är hon inskriven hos veterinären som Kattsson och när jag ska få in henne på kvällarna går jag och ropar Kaaaaattssooooon! Brukar fundera på vad grannarna tänker 😅
 
å nu är hon inskriven hos veterinären som Kattsson och när jag ska få in henne på kvällarna går jag och ropar Kaaaaattssooooon! Brukar fundera på vad grannarna tänker 😅

Det är väl ett rimligt namn jämfört med Räven. Nu vet iofs alla mina grannar att min katt heter Räven
 
Senast ändrad:
Lilla Blå heter lilla blå pga... liten och blå. 2,5 kg och blåpadda.
Stamtavlan säger ett annat namn, inklusive skiljetecken.

Spiggsson heter så pga stamtavlan säger "Piggelin", men uppfödaren (engelsktalande) kallade henne Piggy pga:
-ser ut som en gris (IKEAs i plysch typ), snarkar som en gris, äter som en gris, fiser som en gris.
Så det blev ju onekligen en "Miss Piggy"... men jag är svensk, och katten har haft två kullar, så hos mig blev hon "Mrs Piggsson" - någonstans mellan Katten Jansson och Mrs Robinson.
Men - jag läspar! Så det blev i slutänden: Spiggsson.
4 kg dynamit, med rosa skinn, blonda lockar och love handles!

Katten Farmor hette katten farmor efter att ha blivit gammelfarmor i stamtavlan.
Äldre omplacering. Nydelig kattant.

Bör väl här addera det lille cornish-ynglet Birger.
Spiggssons avkomma, med samma färg som henne: creme bicolor.

Det hela började med att gamla devonkatten Farmor låg inne ett par nätter på Ultuna ett nyår för något lurigt mag/tarm/förgifningsproblem, och jag låg ohälpligt sömnlös under denna tid. För att hålla nerverna i styr såg jag Fröken Frimans Krig om och om igen. Och i en episod blir karaktären Emmy presenterad för den inköpta pensionerade arbetshästen med orden: Han heter Birger.
Vacker som en dag var hästen, ljusfux och präktig.

När jag sedermera en gång skulle skriva in ynglet för översyn hos en veterinär som:
SE*Gimme S'more Dance With No Pants
kände jag till slut att "Ähmen screw it... låtom oss kalla honom för Birger. Han har ju samma färg som Fröken Frimans häst. Mycket lättare att stava i journalen."
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 325
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 983
Senast: Sasse
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 149
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 194

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp