Bukefalos 28 år!

Katter och grisben!

ylvaaskersund

Trådstartare
Vi har en stallkatt som jag ibland sticker till ngt godis om vi äter kött!

han får självklart vanlig kattmat åxå!

Igår styckade vi en gris och då fick katten lite smått och gott igen förståss men det slog mej att grisben kanske inte e så bra för katt?

Har jag varit en grym djurplågare?
 
Sv: Katter och grisben!

Det är nog ingen fara. Grisben brukar vara för hårt för att katterna ska lyckas tugga i sig dem helt och hållet. Det brukar blir lite som märgben för hundar. Möjligen att det kan finnas en del vassa kanter, men det är bara att hålla koll på katten.
 
Sv: Katter och grisben!

Hur är det med andra ben?

Mina katter tog ju fåglar och åt när de var utekatter, och mössen åt de ju hela. Häromdagen fick Spirit tag på ett kycklingben från en grillad kyckling och innan jag hunnit begripa vad det var som knastrade så hade han knaprat i sig hela benet... Är det farligt!?
 
Sv: Katter och grisben!

Hur är det med andra ben?

Mina katter tog ju fåglar och åt när de var utekatter, och mössen åt de ju hela. Häromdagen fick Spirit tag på ett kycklingben från en grillad kyckling och innan jag hunnit begripa vad det var som knastrade så hade han knaprat i sig hela benet... Är det farligt!?

Råa ben går i regel bra att ge, mina katter är mycket råa kycklingben. Tillagat kan det vara lite lurigt för då blir benen gärna lite hårdare. Jag skulle inte oroa mig över att en katt satt i sig ben från grillad kyckling, men jag skulle inte göra det till en vana att ge tillagade ben. Håll lite extra koll bara.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Nya kattungen kommer hem 6/9. Hon ska ju självklart äta kattungemat. Uppfödaren har sagt att hon mest äter blötmat. Jag är mest van med...
Svar
5
· Visningar
1 835
Senast: Lager
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 217
Senast: mackan
·
Kropp & Själ Jag har en fråga hur jag ska bete mig mot just gällande hennes förhållande till hennes kropp och på bästa sätt stötta min allra bästa...
2
Svar
22
· Visningar
3 137
Senast: Qelina
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 013
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp