• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Grim
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 4 033
G

Grim

Jag har kommit fram till att jag vill ha en kattlucka så att kissarna kan gå ut och in som dom vill.

Finns det någon riktigt bra kattlucka och vilka ska man inte ha?

Det som är viktigt är att jag kan välja åt vilket håll luckan ska vara öppen - alt. helt öppen - helt stängd och att det inte blir ett draghål som kyler hela farstun. En rejäl kattlucka med bra kvalitet alltså.

Vad har ni för erfarenheter?

Sv: Kattlucka

det enda tipset jag kan ge är att skaffa en kattlucka med tillhörande magnet(?)halsband, så ni inte får några objudna gäster... :p

Hej

Jag har en modell som heter Cat mate (tror jag...).

Den finns både med magnet och utan. Föredelen med magnet är att du slipper få in grannkatterna i huset.

Du kan ställa den i alla möjliga lägen, katt in, katt ut, katt in och ut.

Den enda nackdelen är väl igentligen magneterna. Dom är rätt så dyra att köpa extra när katten har tappat sitt halsband (vilket jag tycker händer allt för ofta).

Finns det någon som provat Lyaluckan ?
Den verkar väldigt rejäl. Ska vara dragfri också.

Drar det mycket genom en vanlig kattlucka i plast?

Liknande trådar

Övr. Katt Behöver köpa en kattlucka men det är ju värsta djungeln. Vill ha en bra pålitlig lucka, som öppnar och stänger som den ska, håller tätt...
Svar
16
· Visningar
1 206
Senast: KesoNeso
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 107
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Då bägge katterna bara vill dricka ur kranen och jag är less på starta och stänga av kranarna hemma så funderar jag på fontän. Funkar de...
Svar
5
· Visningar
425
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
499
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckning 2024 - föl 2025
  • Nya/återkommande bak-hältor