Bukefalos 28 år!

Kattmynta=knark???

amalia

Trådstartare
Ja... min ena katt blir som tokig när jag plockar fram godiset med kattmynta! Hon blir så till sig att hon knappt har kontroll på sin kropp! Man skulle nog kunna lära henne en hel del konster med hjälp av godiset. Tycker era katter oxå lika mycket om det som min???
 
Sv: Kattmynta=knark???

Har aldrig använt kattmynta, men jag refererade det till knark senast idag faktiskt då min kompis kisse fick en leksak som var totalt ointressant utan mynta, han bidde alldeles i gasen och åmade sej och höll på.. såg ut som en katt på X :crazy:
 
Sv: Kattmynta=knark???

jo det sägs ju att det är som knark..mina katter börjar dregla när de vet att de ska få lite myntagodis....
 
Sv: Kattmynta=knark???

Man ska vara lite försiktig och ha koll när man har kattmynta. Vissa katter blir som besatta och varken äter eller sover så länge leksaken finns där. Man har även sett att dom kan bli "bakfulla" av det.
Många plockar bort kattmyntaleksakerna (dom med mycket mynta i, som virkade möss) ibland för att katten ska äta och sova.

Min ena blir tokig ett tag, men det lugnar sig så här funkar det. Men som sagt, ha koll på katten.
 
Sv: Kattmynta=knark???

Hmm....en fråga bara, är kattmynta som vanlig mynta eller är det något helt annat :confused:
 
Sv: Kattmynta=knark???

Vi har inga leksaker med kattmynta i (fakiskt inga leksaker alls då hundarna bara tuggar sönder dom). Våra katter får kattmynta godisar kanske en gång i månaden... Man förstår ju att det inte är "hälsosamt" att ge varje dag... Men ibland blir det "julafton".
 
Sv: Kattmynta=knark???

Peppar blir halvgalen, gnuggar sig mot allt och rullar runt på golvet :D
Chili bryr sig inte speciellt mycket...
 
Sv: Kattmynta=knark???

MissFideli skrev:

Hmm.... tja, anledningen att jag frågade var att tant katt fick nån knäpp häromkvällen när vi var ute på en liten promenad i parken här brevid.

Hon började fösrt sniffa på några växter i rabatten, som jag visserligen inte vet vad det var men dom luktade som mynta (hade blåa blommor). Tant la sig sedan och rullade som tossig i rabatten och det gick knappt att få henne därifrån :crazy:

Kattmynta?? :o
 
Sv: Kattmynta=knark???

Nej, kattmynta har vita blommor, men släktingen har blå. Sök lite på internet så hittar du fler bra länkar.
 
Sv: Kattmynta=knark???

verkar som släktingen duger bra som knark då alltså :cool:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 336
Senast: MJLee
·
Katthälsa Jag har två gnällisar här hemma som emellanåt frestar på mitt tålamod. Eller ja, det är framförallt den ena som gnäller, men den andra...
Svar
7
· Visningar
944
Senast: Wille
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 055
Senast: Keb71
·
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 606
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp