• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Tysken_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 166
T

Tysken_

Är det vanligare att katten dör än att den överlever om den har fått kattpesten? :cry:

Sv: Kattpest

Jag tror det. Yngre och äldre katter drabbas värst.

Därför det är superviktigt att vaccinera!

Så om den är 9v så är det inte så stor chans att den överlever?

Nej, tyvärr. Om en 9-veckorskattunge skall överleva pesten ska man nog ha alla goda makter med sig :crazy: Det är en otäck sjukdom.

Man brukar väl säga att den är till 99% dödlig. Det finns katter som klarat sig, men dom är alltså få.

Hoppas det är nått annat!

Hon lever fortfarande och har blivit piggare! Men flera av hennes syskon har dött :cry:! Provsvaren har inte kommit än så vi vet inte vad det är än!

vi hade kattpest på våra katter ett år och det var inte roligt så gott som alla katterna dog MEN vi hade en hona kan hon varit tre år kanske som låg helt utslagen ena kvällen dagen efter på morgonen när pappa skulle gå ut och avliva henne så var katten borta på eftermiddan kommer hon springande som ingenting sen den dagen har ingen av våra katter varit sjuka.

Och våran otroliga lilla hona ja hon födde kattungar på löpande band fram tills hon var tio (bondkatt som gick ute i ladugårdarna), odödlig i stort sett blivit över körd inte bara en gång på en stakt trafikerad väg men när hon var elva år fick hon avsluta sina agar då hon började magra av och blev hängig och hade tappat gnistan.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
37
· Visningar
2 094
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
569
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Våra katter vägrar äta blötmat och därför behöver jag hitta ett torrfoder som är okey. Vi har provat SMAAK Cat Adult Sterilised Kyckling...
Svar
5
· Visningar
549
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 116
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Blandraser och renraser
  • Akvarietråden V